به همت اداره کل ‏تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی؛

هفتمین کنگره ملی شعر اربعین در تبریز برگزار خواهد شد

1400/06/29 - 12:45 - کد خبر: 51152
حجت الاسلام حسن شعبانی

نصر: مدیرکل ‏تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی استان، امسال در ایام صفر و اربعین حسینی هفتمین کنگره شعر را با عنوان شعر اربعین در سطح ملی برگزار می کند، بیش از 600 اثر فاخر به دبیرخانه واصل شده است.

به گزارش نصر، "حسن شعبانی" در نشست خبری هفتمین کنگره شعر ملی اربعین گفت: اربعین، امروز نه فقط بعنوان یک مناسبت مذهبی بلکه جلوه ای از شکوه وحدت مسلمانان جهان با هر نژاد و قومی است.
وی ادامه داد: امروز به مراسم اربعین افتخار می کنیم، کسانی که با همه وجود در راه خدمت به زوار اباعبدالله الحسین علیه السلام سلام و درود می‌فرستیم، مخصوصا به ملت غیور و عاشق اهل بیت علیهم السلام، ملت دوست و برادرمان، عراق.
شعبانی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی استان، امسال در ایام صفر و اربعین حسینی هفتمین کنگره شعر را با عنوان شعر اربعین در سطح ملی برگزار می کند، بیش از 600 اثر فاخر به دبیرخانه واصل شده است.
وی ادامه داد: 294 شاعر از سراسر ایران به زبان های ترکی و فارسی شعر گفته اند.
وی اضافه کرد: اختتامیه دوم مهر بعد از ظهر در محل پردیس سینمایی قدس برگزار خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: داوران ملی و بنامی در این برنامه از جمله؛ قاسم صرافان، سعید بیابانکی، جمشید علیزاده از شاعران و داوران کشوری در این برنامه ما را همراهی خواهند کرد.
وی ادامه داد: در محور هایی که برای شعر ترتیب داده شده است به موضوعاتی اشاره شده است که در چهارچوب فکری اجتماع باشد، موضوعاتی که داوران بر این اساس شعر درخواست کرده اند.
وی به موضوعات کنگره اشاره کرد و افزود: مدح و مرثیه، امام حسین نماد مقاومت اسلامی و استکبار ستیزی، پیاده روی علوی جلوه شکوه علوی، جابر نخستین زائر اربعین، استکبار ستیزی و دفاع از حریم نبوی، نقش امام سجاد و حضرت زینب علیهم السلام و.. خواهد بود.
وی اضافه کرد: از اشعار منتخب در ویژه نامه ای به چاپ خواهد رسید.
وی افزود: آخرین مهلت آثار تا 31 شهریور است.
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: شعرایی را بعنوان میهمان ویژه دعوت کرده ایم، اساتید؛ اصغر شاهین، علی حنیفه، مجید طال، وحید قاسمی، محمد میلانی.
شعبانی افزود: برای نفر اول تا سوم به ترتیب 5 میلیون تومان، 3 میلیون و 2 میلیون تومان و دو هدیه ویژه یک میلیون تومانی در حوزه شعر فارسی و ترکی اهدا خواهد شد.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد و گفت: سال آینده این برنامه را بین المللی خواهیم کرد.
وی در پایان به یک مورد از برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد و افزود: مهر واره محله همدل، مخصوص کسانی که در محلات مختلف حضور داشتند، اولا مسئله فرهنگی خودشان را برای ما در یک سامانه ای ثبت کنند و در مرحله دوم راهکار هایی که به نظرشان می‌رسد آن را هم برای ما بنویسند در این برنامه 30 هزار فعال فرهنگی در سطح کشور مشارکت داشتند که 57 هزار مسئله را ثبت کرده اند.
وی ادامه داد: مهر واره اوج قضیه ای بود که در قضیه مواسات در زمان کرونا شاهد آن بودیم که رهبری فرمودند این قضیه باید اوج بگیرد، سازمان تبلیغات اسلامی محوریت این کار را با مساجد شروع کرده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار