خبر/

تخصیص هشت هزار میلیارد تومان قیر رایگان برای عمران روستایی در کشور

1400/06/29 - 09:22 - کد خبر: 51119
آسفالت ریزی

نصر: معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: امسال هشت هزار میلیارد تومان قیر رایگان برای طرح های عمران روستایی از جمله طرح های هادی در روستاهای کشور تخصیص می یابد.

به گزارش نصر، محمدرضا شاملو در حاشیه بازدید از طرح های هادی روستایی مراغه افزود: این میزان قیر در صورت تحقق، برای اجرای طرح های هادی روستایی و نیز آسفالت معابر روستاهای کشور استفاده می شود.
وی ادامه داد: همچنین در سال جاری، در سه هزار و ۵۰۰ روستای کشور بازنگری طرح های هادی روستایی اجرا می شود.
وی اضافه کرد: امسال با برنامه ریزی های انجام شده و تخصیص اعتبارات مورد نیاز نیز در چهار هزار و ۷۰۰ روستای کشور نیز طرح هادی روستایی با استفاده از قیر رایگان اجرا می شود.
وی افزود: اجرای طرح های بازنگری طرح های هادی و نیز مقاوم سازی مسکن روستایی در روستاهای کشور، زمینه ساز توسعه زیرساخت های عمرانی این مناطق به عنوان اولویت و رسالت اصلی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه نیز گفت: توسعه امکانات و زیرساخت های مناطق روستایی مهم ترین خدمت دستگاه های اجرایی به  مردم تلاشگر روستاهاست.
سیدعلی موسوی افزود: در این راستا، پنج روستای محروم بخش «سراجو» و منطقه «قوری چای» غربی که در سال های گذشته فاقد راه دسترسی مناسب بوده اند، با برنامه ریزی های موثر و با همکاری دستگاه های خدمات رسانی چون بنیاد مسکن و راهداری، از امسال از راه دسترسی مناسب برخوردار شده اند.
وی ادامه داد: با اجرای طرح های عمرانی در بخش راه روستایی و طرح های هادی روستایی، بخش مهمی از مشکلات روستاهای محروم این شهرستان در حال مرتفع شدن است.
معاون عمرانی فرماندار مراغه نیز گفت: ارجای طرح های عمرانی در روستاهای محروم و کمتر توسعه یافته بخش سراجو از اولویت های دستگاه های اجرایی است.
محمد مقتومی افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اجرای طرح های هادی روستایی، نقش مهمی در بهبود معابر و به دنبال آن امکانات این مناطق داشته است.
مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مراغه نیز گفت: امسال طرح هادی روستایی در ۱۵ روستای این شهرستان مورد بازنگری قرار می گیرد.
خلیل احمدیان افزود: همچنین طرح هادی روستایی در ۱۶ روستای این شهرستان با حدود هفت میلیارد تومان اعتبار در حال اجراست.
وی ادامه داد: طرح هادی روستای گردشگری «گویجه قلعه» این شهرستان نیز که تاکنون برای اجرای آن ۵۵۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده، به بهره برداری می رسد.
وی اضافه کرد: در این طرح، ۶۰۰ متر جدول گذاری و اجرای سنگ فرش به مساحت بیش از ۹۰۰ متر مربع در معابر انجام شده است.
وی افزود: برای تکمیل و اجرای فاز بعدی این طرح در روستای گویجه قلعه نیز به ۴۵۰ میلیون تومان اعتبار دیگر نیاز است.
وی اضافه کرد: در راستای بهسازی مسکن روستایی، تاکنون تمامی خانه های مسکونی این روستا به تعداد ۳۰ واحد مورد بازسازی و نوسازی با بهره گیری از تسهیلات و نظارت فنی این بنیاد قرار گرفته است.
به گزارش ایرنا، در این بازدید، طرح هادی روستای گویجه قلعه از توابع بخش سراجوی مراغه به بهره برداری رسید.
انتهای پیام/

پژوهشیار