موقری؛

افزایش تولید با رفع تعارض منافع و جلوگیری از امضاهای طلایی میسر است

1400/06/28 - 16:37 - کد خبر: 51098
احمد موقری

نصر: سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی گفت: افزایش تولید با رفع تعارض منافع و جلوگیری از امضاهای طلایی میسر است.

به گزارش نصر، احمد موقری در جلسه ای به منظور بررسی و تبادل نظر در خصوص وظایف قانونی سازمان جهاد کشاورزی استان در خصوص توزیع نهاده‌های دامی و سایر وظایف محوله، با تأکید بر احیای حقوق عامه و رفع تعارض منافع موجود اظهار کرد: هر چیزی که منافع عمومی جامعه را در معرض تضییع، تعدّی، تفریط و آسیب قرار دهد از مصادیق حقوق عامه است.
وی با اشاره به تعارض منافع اشخاص حقیقی و حقوقی در اجرای دستورالعمل ها و اعطای تسهیلات و امتیازات در راستای تسهیل روند تولید و توزیع و رفع نیازمندی های مردم گفت: یکی از مصادیق تضییع حقوق عامه، وجود تعارض در قوانین، مقررات و دستورالعمل‌ها و اجرای این قوانین توسط متصدیان و مأمورین و مسئولین دولتی است.
وی بیان کرد: تعارض منافع در مسائل پولی و بانکی، مالیاتی، واردات و صادرات و موضوع سلامت شهر و شهرسازی برجسته تر است و با توجه به بررسی‌های انجام شده در دستگاه قضایی، تولید جوجه نژاد ایرانی (آرین) و موانع آن از مصادیق چنین تعارض منافعی است.
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان آذربایجان شرقی افزود: جهاد کشاورزی به تولید کننده بیش از چهار بار در سال اجازه جوجه‌ریزی نمی‌دهد و علل این امر بایستی مشخص شود زیرا افزایش تولید مرغ گوشتی در کشور ضرورت دارد.
در ادامه رئیس امور دام جهاد کشاورزی استان گفت: از جمله مهمترین مشکلات نژاد آرین ضریب تبدیل پایین و عدم وزن گیری مناسب پس از سن 40 روزگی و کیفیت پایین لاشه مرغ نژاد آرین نسبت به رقبای خارجی است و باید برای برطرف شدن این مشکلات اقدامات لازم صورت گیرد.
جاوید بهروزین افزود: حمایت‌های دولتی تولید مرغ آرین شامل اعطای تسهیلات ارزان قیمت با کارمزد پایین، تأمین نهاده‌های دامی به صورت مستقیم توسط شرکت پشتیبانی، حذف عوارض صادراتی و تخفیف حق بیمه است.
در نهایت پس از بحث و تبادل نظر با توجه به اینکه نهاده‌های دامی یکی از مشکلات اساسی در افزایش قیمت گوشت و مرغ بوده و تعارض منافع موجود در این خصوص باعث می‌شود که عده معدودی اقدام به واردات این اقلام نموده و به دلخواه خود اقدام به توزیع کنند به عنوان یکی از راهکارهای رفع تعارض منافع و به منظور جلوگیری از امضاهای طلایی، مقرر شد پیشنهادی به مرکز ارائه شود تا با توجه به اینکه استان آذربایجان شرقی دارای نقطه صفر مرزی و گمرگ جلفا می‌باشد، اتحادیه‌های مربوطه بتوانند خود این نهاده‌ها را از مبادی مرزی استان وارد نمایند.
انتهای پیام/

پژوهشیار