مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان؛

آسیب‌های ناشی از بازگشایی مدارس زنجان احصا می‌شود

1400/06/28 - 16:01 - کد خبر: 51095
دانش آموزان

نصر: مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان گفت: تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس استان اندیشیده شده و آسیب‌ها و مشکلات بازگشایی مدارس نیز احصا خواهد شد.

به گزارش نصر، حسن مظفری ظهر امروز (۲۸ شهریورماه) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که در سالن پیامبر اعظم استانداری زنجان برگزار شد، در رابطه با واکسیناسیون فرهنگیان استان زنجان، اظهار کرد: اکنون بیش از ۹۰ درصد همکاران و فرهنگیان، دُز اول و ۴۰ درصد نیز دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.
وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید با بیش از ۲۰۰ دانش‌آموز در استان زنجان، افزود: تاکنون ۲۰ هزار و ۵۰۰ نفر (۱۰۰ درصد) دانش‌آموز در پایه اول ابتدایی، ۹۵ درصد دانش‌آموزان در پایه‌ هفتم و  ۸۰ درصد دانش‌آموزان نیز در پایه دهم ثبت‌نام کرده‌اند.
این مسئول در رابطه با بازگشایی مدارس استان زنجان، تصریح کرد: بازگشایی مدارس در مناطق روستایی از سوم مهرماه انجام و مدارس دارای کمتر از ۱۵ نفر در هر کلاس نیز به صورت حضوری برگزار خواهد شد.
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان در رابطه با گروه‌بندی دانش‌آموزان، گفت: در صورتی که تعداد دانش‌آموزان در هر کلاس بیش از ۱۵ نفر باشد، برای حضور در کلاس درس گروه‌بندی می‌شوند.
مظفری با بیان اینکه همه تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس اندیشیده شده است، اظهار کرد: طبق دستورالعمل ابلاغ شده، برخی مدارس در نیمه اول آبان‌ماه و برخی دیگر در نیمه دوم این ماه به صورت حضوری فعالیت خواهند داشت.
وی با بیان اینکه آسیب‌ها و مشکلات بازگشایی مدارس احصا خواهد شد، خاطرنشان کرد: برخی دانش‌آموزان به تبلت نیاز دارند که در این زمینه مشکلاتی در تامین آن وجود دارد و در صورت استمرار ضدعفونی کردن روزانه سطوح، با تامین منابع مالی مواجه خواهیم شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار