معاون میراث فرهنگی آذربایجان شرقی خبر داد:

تخصیص اعتبار برای مرمت حمام دانشوری شبستر

1400/06/28 - 12:44 - کد خبر: 51074
عکس

نصر: معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از تخصیص اعتبار برای مرمت حمام دانشوری از سوی شورای اسلامی شهر شبستر خبر داد.

به گزارش نصر، علیرضا قوچی ضمن اعلام این خبر، گفت: به دنبال انعقاد تفاهم‌نامه چهارجانبه مشترک مابین این اداره کل، فرمانداری، شهرداری و انجمن خیران میراث‌فرهنگی  شهرستان شبستر طی سال گذشته، با هدف مرمت و حفاظت از ابنیه و حمام‌های تاریخی این شهرستان، مرمت حمام دانشوری در دستور کار قرار گرفت.
وی ادامه داد: در راستای مرمت حمام دانشوری شهرستان شبستر، اعتبار مورد نظر از سوی شورای اسلامی شهر تخصیص خواهد یافت و این پروژه توسط شهرداری شبستر و تحت نظارت فنی اداره کل میراث فرهنگی استان اجرا خواهد شد.
به‌گزارش ایسنا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی، قوچی اظهار کرد: طی این پروژه اداره کل میراث فرهنگی استان بر نحوه خاک‌برداری و سبک‌سازی بام حمام دانشوری که در این مرحله اجرا خواهد شد، نظارت خواهد داشت، همچنین از دیگر اقداماتی که پیرو این تفاهم‌نامه چهارجانبه انجام خواهد شد، تملک خانه‌های شناسایی‌شده و واجد ارزش تاریخی است که در دستور کار قرار گرفته است.
انتهای پیام/

پژوهشیار