استاندار آذربایجان شرقی:

طرح کریدور خلاق محور تبریز- سهند تصویب شد

1400/06/27 - 20:47 - کد خبر: 51031
عکس

نصر: استاندار آذربایجان شرقی گفت: طرح کریدور خلاق محور تبریز- سهند با هدف حفظ و احیای هویت فراشهری تبریز تصویب شد.

به گزارش نصر، طرح کریدور خلاق محور تبریز- سهند ظهر شنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان به ریاست استاندار آذربایجان شرقی تصویب شد.
این طرح با هدف حفظ و احیای هویت فراشهری تبریز و بر مبنای کاربری‌های فراشهری با گرایش گردشگری و دانش‌بنیان تدوین شده است.
استاندار آذربایجان شرقی درخصوص این طرح گفت: هرگونه ساخت‌وساز، تغییر کاربری و صدور مجوز در محور تبریز- سهند باید براساس این طرح صورت گیرد.
محمدرضا پورمحمدی با اشاره به برخی ساخت‌وسازهای غیرمجاز در این محور حتی قبل از افتتاح بزرگراه تبریز- سهند، گفت: با تصویب این طرح از ساخت‌وسازهای غیرمجاز و ایجاد کاربری‌های برنامه‌ریزی نشده جلوگیری می‌شود.
وی همچنین خواستار توجه ویژه به سهم فعالیت‌های دانش‌بنیان در این طرح شد.
طرح کریدور خلاق محور تبریز- سهند از مصوبات کارگروه امور زیربنایی، توسعه شهری و روستایی، آمایش سرزمین و محیط زیست استان بود که در این جلسه به تصویب رسید.
۴ مورد دیگر از مصوبات این کارگروه ازجمله طرح جامع شهر میانه و اصلاح میدان ورودی شهر بستان‌آباد هم در این جلسه تصویب شد.
در جلسه امروز شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همچنین گزارش عملکرد کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان و برنامه‌های آتی این کارگروه ارائه شد.
تصویب برنامه مدیریت مناطق چهارگانه محیط زیست استان و تصویب توزیع اعتبارات تبصره ۱۸ قانون بودجه کل کشور از دیگر نتایج جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بود.
انتهای پیام/

پژوهشیار