پزشکیان:

برای انتقال حساب های مس به آذربایجان قصور کرده ایم /آلودگی مس سونگون به آذربایجان می رسد، درآمدش برای کرمان!

1400/06/27 - 20:16 - کد خبر: 51028
مسعود پزشکیان

نصر: نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به انتقال درآمدهای مس سونگون به خارج از استان گفت: آلودگی مس سونگون به محیط زیست آذربایجان می رسد، اما درآمدش برای ورزش استان کرمان هزینه می شود.

به گزارش نصر، مسعود پزشکیان در گفتگو با ترجمان صبح در واکنش به سخنان نماینده کرمان در خصوص کمک مس سونگون به باشگاه تراکتور اظهار داشت: برخی افراد در حد و اندازه ای نیستند که در خصوص باشگاه تراکتور که نماد ورزش شمالغرب کشور به شمار می آید اظهار نظر نمایند.
وی با بیان اینکه شرکت ملی مس، درآمدهای معدن سونگون را می برند و در استان کرمان خرج می کنند تاکید کرد: در سایه قصور ما تاکنون این مساله به طور جدی پیگیری نشده و باعث ایجاد حق و انتظارات بی جا برای برخی افراد شده است.
پزشکیان با اشاره به اینکه استان کرمان با دو تیم فوتبال، بخش عمده درآمدهای شرکت مس را هزینه می کند تصریح کرد: مس متعلق به استان کرمان نیست و این اقدامات از نظر قانونی هم مشکل دارد.
این نماینده مجلس تاکید کرد: اگر قرار است دولت به فوتبال حرفه ای کمک کند باید ملاک هایی مانند سوابق، شهرت، افتخارات و تماشاگران باشگاه های فوتبال مد نظر قرار گیرد که با این حساب، تراکتور از خیلی تیم های دیگر بالاتر است.
وی با اشاره به اینکه مجمع نمایندگان استان و حتی نمایندگان شمالغرب نسبت به این مساله پیگیر هستند در پاسخ به نماینده کرمان گفت: مس سونگون ربطی به آنها ندارد که در مورد کمک به تراکتور اظهار نظر کنند.
نایب رئیس سابق مجلس با تاکید بر لزوم انتقال حساب های شرکت مس سونگون به آذربایجان شرقی افزود: در خصوص انتقال پول های شرکت مس سونگون به استان قصور کرده ایم اما این موضوع را با جدیت دنبال خواهیم کرد.
پزشکیان یادآور شد: انگار معادن کشور ارث پدری برخی افراد است که برای استان خود هزینه می کنند اما نوبت به ما که می رسد زبان اعتراض باز می کنند!
وی با اشاره به اینکه باید بخشی از درآمدهای مس سونگون در داخل استان هزینه شود تاکید کرد که اگر لازم باشد، از این منبع برای کمک به ورزش استان کمک خواهیم گرفت.
گفتنی است نماینده کرمان در اظهار نظری عجیب گفته است برخی می خواهند پول صنایع ملی مس را به صرف خرید باشگاه ورشکسته تراکتور کنند.
انتهای پیام/

پژوهشیار