رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری؛

حذف درختان به بهانه ساخت و ساز، خیانت است

1400/06/27 - 07:58 - کد خبر: 50984
پرویز هادی

نصر: عضو شورای شهر تبریز گفت: فضای سبز تبریز حرف برای گفتن زیاد دارد، باید فکر اساسی برپایه کارشناسی داشته باشیم، باید نگاه ویژه به فضای سبز تبریز داشته باشیم، نباید برخی سودجویان شبانه درختان را از تبریز به بهانه ساخت و ساز ها حذف کنند، این خیانت به شهر است.

به گزارش نصر، "پرویز هادی" در گفتگو با نصر گفت: در قدیم تبریز به باغ شهر معروف بود اکنون این باغ به بتن تبدیل شده، اگر خیلی ساده بخواهیم این را ببینیم کافی است در آسمان تبریز از هواپیما داخل شهر را نگاه کنیم، متاسفانه فضای سبز ما حال خوشی ندارد.
وی ادامه داد: بیش از 400 باغ به اظهار مسئولین شناسنامه دار شده است، باغ هایی که هیچ کدام تملک نشده است و در دست مالک است! باید برنامه ریزی صورت بگیرد تا آن باغ ها تملک شود.
وی افزود: پارک هایی که شهرداری در دوره قبل ایجاد کرده است، پارک نیست.
هادی گفت: تا زمانی که آن درختان کاشته در پارک های ایجاد شده بزرگ شوند حداقل 10 سال زمان می‌برد و چه معلوم که با این وضع موجود بحران آب، درختان کاشته شده خشکیده نشوند.
وی تصریح کرد: متاسفانه در برخی از مناطق اقدام به درختکاری شده است بدون توجه به سختی آب؛ این ها موضوعاتی است که باید بصورت کارشناسی بررسی شود.
رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری اضافه کرد: بحث اصلی ما در کمیسیون این است که مجموعه های سبزی که داریم در سطح شهر کاملا حفظ گردد، اینکه برخی موارد به ماده 7 می‌آیند جهت تغییر کاربری و حذف درختان باید برای این ها اشد مجازات در نظر گرفته شود.
هادی گفت: فضای سبز تبریز حرف برای گفتن زیاد دارد، باید فکر اساسی برپایه کارشناسی داشته باشیم، باید نگاه ویژه به فضای سبز تبریز داشته باشیم، نباید برخی سودجویان شبانه درختان را از تبریز به بهانه ساخت و ساز ها حذف کنند، این خیانت به شهر است.
وی ادامه داد: قنات هایی در تبریز بدون توجه مسئولان از بین می‌رود که در این وضعیت کنونی خطر است و باید هر چه سریعتر از هدر رفت قطره ای آب جلوگیری و ذخیره سازی شود.
وی خاطرنشان کرد: در مصوبات کمیسیون چهار سال گذشته خیلی موضوعات در بودجه آورده شده اما عملیاتی نشده است، دیگر زمان شعار دادن نیست.
وی در پایان ضمن ارائه گزارش از جلسات کمیسیون، گفت: در اولین جلسه کمیسیون انتخابات هیئت رئیسه برگزار شد و جلسات دوم تا چهارم بررسی وضعیت فعلی شهر با حضور قربانیان، نوین و اصغری تشکیل شده است، امیدوارم از هفته پیش رو موضوعات عملیاتی و اجرایی شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار