امیرعبدالهیان در کمیسیون امنیت ملی مجلس:

رویکرد ایران در قبال افغانستان تلاش برای تشکیل دولت فراگیر است

1400/06/23 - 17:37 - کد خبر: 50867
حسین امیرعبداللهیان

نصر: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت که وزیر خارجه در این جلسه ضمن تشریح دیپلماسی خارجی در خصوص افغانستان اعلام کرد که رویکرد ایران در قبال افغانستان حمایت و کمک به مردم افغانستان و تلاش برای تشکیل دولت فراگیر است.

به گزارش نصر، محمود عباس زاده مشکینی در گفت و گو با ایسنا در توضیح جلسه امروز این کمیسیون گفت: این جلسه با حضور وزیر خارجه برگزار شد و آقای امیرعبدالهیان به تشریح دیپلماسی خارجی در خصوص افغانستان پرداخت و اعلام کرد که رویکرد ایران در قبال افغانستان حمایت و کمک به مردم افغانستان و تلاش برای تشکیل دولت فراگیر است.
وی افزود: طبق توضیحات وزیر خارجه، ارتباط کنونی ما با افغانستان برای تسهیل کمک به مردم افغانستان است مثلا فعالیت کنسولی ما برای کمک به متقاضیان مسافرت درمانی به ایران صورت می گیرد.
عباس زاده ادامه داد: وزیر خارجه به این نکته هم اشاره کرد که جریان حاکم فعلی بخشی از واقعیت افغانستان است و ستاد افغانستان مجددا در وزارت خارجه کار خود را شروع کرده است.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اضافه کرد: در این جلسه آقای امیرعبداللهیان این توضیح را داد که همان طور که در نشست با سردبیران رسانه ها گفته، قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم، مسیر دولت در بحث هسته ای را مشخص کرده منتها صحبت های او تحریف شده است.
عباس زاده خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش وزیر خارجه، ماه آینده نشستی با حضور سفرای جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه با دستور کار توسعه روابط اقتصادی برگزار خواهد شد. در این نشست سفرای ایران در برخی از کشورهای مستقل و دوست با ظرفیت اقتصادی بالا و زمینه همکاری خوب حضور خواهند. داشت.
وی همچنین با اشاره به صحبت های وزیر خارجه درباره نشست بغداد گفت که طبق توضیحات ارائه شده خروج آمریکا از منطقه و توسعه روابط اقتصادی بین کشورهای منطقه از جمله محورهای بحث نشست بغداد بود.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت که بنا بر اظهارات وزیر خارجه، تغییرات مدیریتی در وزارت خارجه از هفته آینده شروع می شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار