خبر/

مرثیه سرای صاحب نام شعر آیینی آذربایجان درگذشت

1400/06/23 - 11:49 - کد خبر: 50843
عکس

نصر: استاد غلامعلی طاهری خسروشاهی شاعر اهلبیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) و مرثیه سرای صاحبنام آستان حضرت ابا عبدالله الحسین دار فانی را وداع گفت.

به گزارش نصر، استاد طاهری خسروشاهی از جمله شاعران و مرثیه سرایان دلسوخته شعر آئینی آذربایجان بود که اشعار و سروده های جانسوز او در رثای اهلبیت به ویژه مصائب حادثه کربلا نقل مجالس عزای امام حسین بود.
بسیاری از مداحان و نوحه خوانان ترک زبان کشور در مراسم عزاداری و مجالس سوکواری امام حسین (ع) از اشعار و سروده های استاد طاهری استفاده می کردند.
ار مهمترین ویژگی های سروده های عاشورایی زنده یاد استاد طاهری خسروشاهی، تلفیق حوادث تاریخی مصائب عاشورا با مضامین عرفانی بود و اغلب این اشعار جانسوز، ورد زبان جامعه حسینی و مداحان اهلبیت و عاشقان امام حسین بود.
 از مجموعه های شعری آن مرحوم می توان به کتابهای گلزار حسینی، تحفه حسینه و رباعیات عاشورایی اشاره کرد.
زنده یاد طاهری خسروشاهی از چند روز گذشته به دلیل ابتلا به کرونا در یکی از بیمارستان های تبریز بستری بود و سرانجام  شامگاه دوشنبه 22 شهریور دعوت حق را لبیک گفت.
آژانس خبری نصر، ضایعه درگذشت این شاعر آئینی و مرثیه سرای نامدار را به جامعه حسینی آذربایجان و خانواده استاد، به ویژه حضور همکار عزیزمان، دکتر محمد طاهری خسروشاهی؛ پژوهشگر تاریخ و ادبیات آذربایجان تسلیت می گوید.
انتهای پیام/

پژوهشیار