رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه:

حفظ، بهره‌وری و به بار نشستن موقوفات اهداف اصلی سازمان اوقاف و امور خیریه است

1400/06/22 - 21:04 - کد خبر: 50820
عکس

نصر: رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در تشریح رویکرد جدید این سازمان گفت: در دوران جدید دو تصمیم بسیار مهم را اتخاذ کرده ایم که عبارتند از حفظ موقوفات و افزایش بهرهوری و به بار نشستن موقوفات.

به گزارش نصر، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی خاموشی امروز دوشنبه ۲۲ شهریور در ادامه سفر دو روزه خود به آذربایجان‌شرقی ضمن بازدید از قسمت های مختلف کارخانه تراکتورسازی تبریز در دیدار با  مدیرعامل این مجموعه صنعتی اظهار کرد: حفظ و نگهداری کارخانه تراکتورسازی بعنوان یک خانواده بزرگ صنعتی کار بسیار بزرگی است که باید از مدیریت این کارخانه تقدیر و تشکر کنیم.
وی ادامه داد: بسیاری از صنایع در اکثر مواقع حرکت سینوسی داشتهاند اما حفظ سیر جریان و حرکت این مجموعه نشان‌دهنده‌ی رشد و پیشرفت کار است.
خاموشی خاطرنشان کرد: ما نمی‌توانیم با رها کردن موقوفه ها، آنها را به یک متروکه تبدیل کنیم؛ اکنون بیش از ۲۵ درصد از شبکه درمانی کشور و بیش از ۶ هزار مدرسه موقوفی است و طبق بررسی هایی که کرده ایم، بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار زمین زراعی داریم که حتی ۲۰ درصد از این مقدار وقفی باشد، کارهای بسیار بزرگی را می‌توان انجام داد.
وی ادامه داد: ما برای اصلاح و بهره وری این زمین ها نیازمند ابزار هستیم و درصورتی که متولیان باغات دیگر ببیند که رسیدگی خوبی می‌شود، داوطلبانه به ما وکالت می‌دهند.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تاکید کرد: ما در حال تکمیل زون‌های کشاورزی هستیم و برداشت ما این است که بستر و فضای زیادی برای کار وجود دارد که می‌توانیم در تولید دام و خوراک نقش ایفا کنیم.
وی متذکر شد: ما در بسیاری از موقوفه‌ها مانند قبرستان‌ها کاربری های تجاری و کارآفرینی ایجاد کرده ایم و واقعا تعجب آور است که نتوانیم از این مقدار زمین زراعی به صورت بهینه استفاده کنیم.
خاموشی با بیان اینکه سازمان اوقاف قصد رد کردن شرکای خود را ندارد، افزود: باید با افراد امین قرارداد ببیندیم و اگر ابزار لازم را در اختیار داشته باشیم، شرکا خودشان پیشقدم به بهره وری می‌شوند.

تراکتورسازی آماده همکاری با سازمان اوقاف است
مدیرعامل کارخانه تراکتورسازی نیز طی سخنانی گفت: از زحمات مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان تشکر می‌کنیم که با پیگیری های خود سعی می‌کنند موقوفات را در دست گرفته و در راستای بهره وری آنها در داخل استان قدم بردارند.
ابوالفتح ابراهیمی ادامه داد: نیت سازمان اوقاف خیر و مربوط به آبادی کشور است و ما نیز اعلام آمادگی می‌کنیم که در این کار خیر سهیم باشیم.
وی تاکید کرد: مجموعه تراکتورسازی هر زمان که برای ارتقای تولید و انجام کارهای خیر نیاز بوده، از هیچ کمکی دریغ نکرده است و اکنون نیز آماده ایم هر کمکی که لازم باشد در انجام این کار که قطعا یک کار دینی و مفید برای کشور  است، کمک خواهیم کرد.
انتهای پیام/

پژوهشیار