فرماندار اسکو:

دفاع مقدس ارزشمندترین فراز از افتخارات ملت ایران است

1400/06/22 - 14:43 - کد خبر: 50807
بابک رضی منش

نصر: فرماندار شهرستان اسکو گفت: دوران دفاع مقدس بلندترین قله و ارزشمندترین فراز از افتخارات ملت بزرگ ایران است.

به گزارش نصر، بابک رضی منش در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی هفته دفاع مقدس اظهار داشت: این هفته با هدف حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، ترویج فرهنک مقاومت، ایثار، جهاد و خود باوری دینی و ملی با برگزاری برنامه‌های متنوع در سطح شهرستان با محوریت سپاه ناحیه اسکو اجرا خواهد شد.
فرماندار شهرستان اسکو با تاکید بر لزوم گسترش فرهنگ دفاع مقدس در ارکان جامعه، افزود: تجربیات و ناگفته‌های دوران دفاع مقدس باید به نحو مقتضی برای نهادینه سازی ارزش‌ها و روحیه ایثار، دلدادگی و همبستگی مردم ایران زمین باید به نسل جوان کشور منتقل شود.
رضی منش با بیان اینکه امنیت، صلابت، اقتدار و قدرت بازدارنگی امروز ایران اسلامی مرهون خون شهدا، رشادت، دلاوری‌ها و ایثارگری جوانان در دوران ۸ سال جنگ است ادامه داد: فداکاری و ایثار جوانان در دوران دفاع مقدس راه هرگونه تهدید و تجاوز به کشور را بسته است.
فرماندار شهرستان اسکو تصریح کرد: دفاع مقدس مملو از نقاط عطف و برگ‌های زرین و پرافتخار نظام جمهوری اسلامی است که باید تجربیات و افتخارات این دوران برای حفظ ارزش‌های والای دفاع مقدس با استفاده از هنرها و رسانه‌ها تبیین و به عنوان الگوی ارزشمند برای استکبار ستیزی انتقال یابد.
وی با اشاره اینکه آئینه تمام نمای دفاع مقدس در بیانیه گام دوم انقلاب متبلور شده است گفت: دفاع مقدس برای دلباختگان انقلاب اسلامی فصل بی بدیلی از ایثار، مقاومت و ایستادگی بود که تا به امروز چراغ راه عدالتخواهان، آزادگان و استکبارستیزان جهان است و باید از ظرفیت ایثارگران و پیشکسوتان دفاع مقدس در ترویج ارزش‌های آن دوران با توجه به تقارن دو مناسبت مهم و معنوی اربعین حسینی و هفته دفاع مقدس استفاده شود.
فرماندار شهرستان اسکو با اشاره به مسائل مشکلات کنونی کشور از جمله اشتغال جوانان، جنگ اقتصادی تمام عیار و تحریم‌های ظالمانه، اظهار کرد: امروز نیز برای رفع مسائل و مشکلات و رسیدن به شکوفایی اقتصادی می‌توان با تکیه بر سرمایه‌های اجتماعی و توان داخلی خودباوری ملی، حفظ اتحاد، همبستگی و انسجام داخلی با بهره گیری از روحیه ایثار و مقاومت دوران دفاع مقدس بر مسائل و مشکلات کشور فائق آمد.
رضی منش در پایان یادآور شد: امسال با تمام توان به دنبال اجرای برنامه‌های بدیع با موضوع ایثار و مقاومت در سطح شهرستان به مناسبت چهل و یکمین سالگرد گرامیداشت هفته دفاع مقدس هستیم و در این راستا باید تمام دستگاه‌ها و ادارات شهرستان با لحاظ شرایط کرونایی نسبت به اعلام برنامه‌های خلاقانه با تاکید بر معرفت شناسی دفاع مقدس جهت قرار گرفتن در قالب برنامه‌های این هفته اقدام خواهند کرد.
انتهای پیام/

پژوهشیار