وزیر صمت:

برنامه‌ای برای واردات خودرو نداریم

1400/06/22 - 13:43 - کد خبر: 50799
سیدرضا فاطمی امین

نصر: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌ها برای تولیدات داخلی صنعت خودروسازی، دولت در حال حاضر برنامه‌ای برای واردات خودرو ندارد.

به گزارش نصر، «سیدرضا فاطمی‌امین» در خاتمه جلسه با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وزرات صنعت، معدن و تجارت برای بخش خودروسازی کشور دو برنامه ۶ ماهه و دو ساله با توان داخلی مشخص کرده است.
وی با اشاره به اینکه هر دو برنامه به صورت همزمان از مهر ماه امسال آغاز می‌شود، تصریح کرد: برنامه کوتاه مدت با هدف رسیدن به اهداف تعیین شده تا پایان سال ترسیم شده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت کاهش قیمت همزمان با افزایش تولید و کیفیت و اجرای تعهدات خودروسازان را از جمله اهداف این وزارتخانه برشمرد و خاطرنشان کرد: رسیدن به تولید سالانه سه میلیون خودرو برای افق چهار ساله خودروسازی کشور برنامه ریزی شده است.
وی افزود: صنعت خودروسازی و سیاست‌های آن موضوعی وسیع و مهم است که بیشتر در مورد آن اطلاع رسانی خواهد شد.

صادرات در نیمه دوم امسال ۵ میلیارد دلار افزایش می‌یابد
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، میزان صادرات غیرنفتی در نیمه دوم امسال پنج میلیارد دلار افزایش خواهد داشت، تصریح کرد: در جلسه امروز با مجلس درخصوص مسائلی همچون فولاد، پتروشیمی، قیمت سیمان و کالاهای اساسی و اعزام رایزنان بازرگانی، با اعضای کمیسیون تبادل اطلاعات انجام شد.
وی خاطرنشان کرد: مقرر شد از این پس به صورت موضوعی و تخصصی درخصوص موارد مدنظر نمایندگان ورود کرده و به بحث و تبادل نظر بپردازیم.
فاطمی‌امین با اشاره به برنامه‌های ارائه شده از سوی خود در جلسه رای اعتماد به وزاری دولت سیزدهم، خاطرنشان‌کرد: امروز این برنامه‌ها در حوزه های خودرو، نظام توزیع و غیره و نحوه اجرایی کردن آنها به صورت مشروح بیان شد و در هر مورد به پرسش‌ها و ابهامات نمایندگان پاسخ داده شد.
براساس این گزارش، بررسی برنامه پیشنهادی «سیدرضا فاطمی‌امین» وزیر پیشنهادی رئیس جمهوری برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از پیشنهاد ۱۰ راهبرد برای تغییر وضعیت موجود به مطلوب در این وزارتخانه عریض و طویل اقتصادی است
برپایه این گزارش، اصلاح ساختار تولید و تجارت با تاکید بر اقتصاد دانش‌بنیان، توانمندسازی بخش خصوصی به‌ویژه بنگاه‌های توسعه‌گر و ارتقای همکاری‌های بین‌بنگاهی، گسترش و تقویت مدیریت زنجیره‌های تامین، مشارکت در اصلاح ساز و کارهای تامین مالی با تاکید بر ابزارهای نوین، اصلاح سازوکارهای بازار و تنظیم قیمت و اصلاح ترکیب پایه‌های مالیاتی در راستای تقویت فعالیت‌های اقتصادی مولد، بخشی از راهبردهای وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت است.
همچنین فاطمی‌امین، پیشرفت متوازن منطقه‌ای بر اساس آمایش سرزمین، فعال‌سازی دیپلماسی اقتصادی، برون‌نگری و گسترش تعاملات بین‌المللی به‌ویژه با کشورهای همسایه و هم‌سو، استفاده از ظرفیت تشکل‌ها و انجمن‌ها در تصمیم‌سازی و نظارت، اصلاح ساختار حکمرانی در بخش صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر نقش اولویت‌گذاری، تنظیم‌گری، تسهیل‌گری و نظارت را به عنوان بخش دیگری از راهبردهای ۱۰‌گانه خود برای بهبود وضعیت موجود اعلام کرده است.
این راهبردها در قالب برنامه‌های کوتاه‌مدت، نقشه راه میان‌مدت (شامل پروژه‌ها و اقدامات عملیاتی مشخص)، برنامه‌های استانی و شهرستانی، بخشی و بین‌المللی اجرا می‌شوند.
انتهای پیام/

پژوهشیار