استاندار آذربایجان شرقی؛

اثر کار خیر باید برای مردم ملموس باشد/ رویکرد مولدسازی در حوزه وقف ارزشمند است

1400/06/22 - 11:39 - کد خبر: 50781
محمدرضا پورمحمدی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه اثر کار خیر باید برای مردم ملموس باشد، گفت: رویکرد جدید مجموعه اوقاف و امور خیریه در راستای مولدسازی و توجه به بهره‌وری و استفاده موثر از منابع، ارزشمند است و این رویکرد باید در این حوزه جاری و ساری شود.

به گزارش نصر، محمدرضا پورمحمدی در دیدار با رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، اظهار داشت: تبریز و آذربایجان از دیرباز دیار خیران و واقفان بوده و وجود موقوفات متعدد در این استان نشان می‌دهد که ما در گذشته چه فرهنگ والایی داشته‌ایم.
 وی خاطرنشان کرد: در کنار بهره‌وری اقتصادی، بهره‌وری فرهنگی و اجتماعی هم در موقوفات استان لحاظ شده که البته این موضوع هم عین سرمایه‌گذاری و سودآوری است.
 پورمحمدی با بیان اینکه مجموعه اوقاف استان امانت‌دار خوبی برای موقوفات بوده است، افزود: آذربایجان شرقی استانی متفاوت است و سرمایه‌گذاری در این استان منافع زیادی دارد که این موضوع در حوزه وقف باید مورد توجه قرار گیرد.
 رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور هم در این دیدار توجه به بهره‌وری را رویکرد این سازمان ذکر کرد و گفت: سازمان اوقاف در بسیاری از حوزه‌های علمی و فناوری ورود کرده و معتقدیم که حوزه وقف می‌تواند پیشران فعالیت‌های اقتصادی باشد.
 حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی استعدادهای خوبی در حوزه وقف دارد، افزود: سعی ما این است که اجاره‌داری را تبدیل به مشارکت در محصول کنیم و از این رویکرد نیز نتایج خوبی گرفته‌ایم.
انتهای پیام/

پژوهشیار