رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه:

رویکرد سازمان اوقاف، تبدیل رژیم اجاره داری به مشارکت در محصول است

1400/06/22 - 11:11 - کد خبر: 50780
عکس

نصر: رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: تبدیل رژیم اجاره داری به مشارکت در محصول یکی از رویکردهای جدی سازمان اوقاف و امور خیریه است.

به گزارش نصر، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی خاموشی در دیدار با استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه بیشترین  اقدامات سازمان اوقاف و امورخیریه کشور به سمت بهره وری منابع برای مناطق وقفی و محرومین است، اظهار کرد: در گذشته بیشتر جنبه‌ی تجاری و  مسکونی مد نظر قرار می‌گرفت اما اکنون با نگاه دانش‌بنیانی در بحث زراعی، باغات، معادن، تولید و کارخانجات کارها را پیش می‌بریم.
وی با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی یکی از استان‌های توانمند در سطح کشور است، ادامه داد: در طول سنوات گذشته درآمدهای خوبی کسب کرده ایم اما باید این درآمدها را به سمت هدفمند کردن ببریم.
وی خاطرنشان کرد: در بحث دانش بنیان‌ها در بهینه‌سازی مصرف انرژی، تولید مواد غذایی، دانش تجهیزات پزشکی و الکترونیکی و همچنین بهینه سازی سطح کشت اقداماتی را انجام می‌دهیم  که امیدواریم آیندگان ثمرات این کارها را ببینند.
رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه کشور در بخش دیگری از سخنان خود به دیدار با رییس جمهوری اشاره کرد و افزود: ما به آقای رئیسی نیز گفتیم که سازمان اوقاف می‌تواند در بحث تولید مسکن، اشتغال و همچنین امنیت، پیشران باشد.
وی همچنین با قدردانی از اقدامات دولت سیزدهم در تسریع امر واکسیناسیون و همچنین سفرهای استانی رئیس جمهوری گفت: تسریع واکسیناسیون و سفرهای استانی رئیس جمهور موجب بالارفتن میزان سرمایه اجتماعی شده و در بین مردم آرامش خاصی به وجود می‌آورد.

آذربایجان دیار خیّرین است
استاندار آذربایجان‌شرقی نیز با بیان اینکه مولدسازی، توجه به بهره وری و استفاده موثر از منابع اقدامات درس آموز سازمان اوقاف و امور خیریه کشور است، گفت: تبریز و آذربایجان دیار خیّرین است.
محمدرضا پورمحمدی ادامه داد: کارهای خیر در زمان مختلف شکل‌های متفاوتی پیدا کرده و در کل موقوفات نشان دهنده‌ی فرهنگ والای ما در طول زمان بوده است.
وی ضمن قدردانی از اقدامات اداره کل اوقاف و امورخیریه استان خاطرنشان کرد: اداره کل اوقاف استان در کنار بهره‌وری اقتصادی، بهره‌وری اجتماعی را نیز هم مد نظر قرارداده و در قبرستانی که در یک منطقه محروم واقع شده با ایجاد کتابخانه و سالن ورزشی محیطی سالم برای نوجوانان و جوانان فراهم کرده است که در واقع نیت اصلی واقفین نیز همین بود که کودکان بتوانند در محیطی امن و سالم درس بخوانند.
استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه فکر کار تولیدی در استان جاری و ساری شده است، متذکر شد: مردم این استان صنعتکران خوبی هستند و با ثروتی که در تبریز وجود دارد، کارهای زیادی می‌توان انجام داد، چرا که بیش از چهار هزار واحد تولیدی در استان فعال هستند و صادرات ما به بیش از ۸۰ کشور جهان در حال انجام است.
وی ادامه داد: ما می‌خواهیم فرهنگ کار خیر در جامعه رواج پیدا کند و با توجه به اینکه آذربایجان‌شرقی دارای معادن زیادی است، از سازمان اوقاف می‌خواهیم نیز کمک کند تا بخشی از منابع به سمت معادن سوق پیدا کند.
پورمحمدی در پایان سخنان خود اظهار کرد: خوشبختانه با تسریع روند واکسیناسیون و واکسینه شدن روزانه ۲.۵ درصد از مردم استان، جلوی بعضی نق زدن های بیخودی گرفته شده است و امیدواریم با تداوم این روند شاهد کاهش ابتلا و مرگ و میر باشیم.
انتهای پیام/

پژوهشیار