استاندار زنجان؛

استاندار: واکسیناسیون کرونا در زنجان شتاب می‌گیرد

1400/06/22 - 10:32 - کد خبر: 50769
فتح الله حقیقی

نصر: استاندار زنجان با بیان اینکه با افزایش مراکز واکسیناسیون در استان زنجان، روند تزریق واکسن گروه‌های هدف با سرعت بیشتری انجام خواهد شد، گفت: به این مهم باید توجه داشت که خدمات در آینده بر اساس واکسیناسیون به مردم ارائه خواهد شد و این موضوع اهمیت زیادی دارد.

به گزارش نصر، فتح‌الله حقیقی روز یکشنبه در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونای استان، با بیان اینکه فرمانداران شهرستان ایجرود و سلطانیه باید میزان پوشش واکسیناسیون را اصلاح کنند، اظهار داشت:  بر این مبنا واکسیناسیون فرهنگیان، نانوایان و خبرنگاران باقیمانده نیز باید به سرعت انجام شده و به اتمام برسد.
وی به لزوم آغاز واکسیناسیون کارکنان دستگاه‌های ادارای استان تاکید کرد و گفت: باید از ظرفیت های موجود برای انجام این کار استفاده شود، تا مشکلی به وجود نیاید.
استاندار زنجان با تاکید بر لزوم اطلاع‌رسانی بیشتر در حوزه کرونا، گفت: معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان و معاون سیاسی امنیتی استاندار، سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان زنجان هستند.
استاندار زنجان همچنین در ارتباط با بازگشایی مدارس استان زنجان گفت: ستاد تشکیل شده در راستای بازگشایی مدارس باید با جدیت بیشتری به کار خود ادامه دهد تا با تمهیدات و زیرساخت‌های موجود، مدارس بازگشایی شود.
حقیقی با تاکید بر اینکه مردم بدانند همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی اصل اساسی در پیشگیری از ابتلا به کووید - ۱۹  به شمار می روند، افزود: در پیک پنجم کرونا با توجه به اقدامات پیشگیرانه و انجام واکسیناسیون، ابتلا و فوت نسبت به پیک گذشته کاهش معناداری پیدا کرده ولی در صورت رعایت کردن پروتکل‌های بهداشتی، این آمار موجود نیز کاهش می یابد.
وی با تاکید بر اینکه مصوبات قرارگاه عملیاتی کرونا باید به صورت جدی عملیاتی شود خاطرنشان کرد: واکسیناسیون واحدهای تولیدی، بازار و اماکن نیز باید انجام و زمینه های آن هرچه سریعتر فراهم شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار