وزیر بهداشت:

«فخرا» یکی از واکسن‌های باکیفیت بالا و موثر است

1400/06/22 - 10:27 - کد خبر: 50768
بهرام عین اللهی

نصر: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:‌ اطمینان می دهم که فخرا یکی از واکسن های باکیفیت بالا و موثر است.

به گزارش نصر، بهرام عین اللهی روز دوشنبه در حاشیه آغاز فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی «فخرا» تصریح کرد: برای ما افتخار بزرگی است که مقام معظم رهبری از واکسن ایرانی استفاده کردند.
فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی فخرا با حضور دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در سالن ولایت ورزشگاه ساصد(سازمان صنایع دفاع) با تزریق به سردار دکتر اله ورن رییس اداره کل بهداشت، امداد و درمان وزارت دفاع آغاز شد.
در فاز سوم کارآزمایی بالینی، واکسن فخرا به ۴۰ هزار نفر از داوطلبان تزریق خواهد شد.
به گفته سردار دکتر اله ورن رییس اداره کل بهداشت، امداد و درمان وزارت دفاع، فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن فخرا پس از سه ماه به پایان خواهد رسید و به زودی با انجام بخشی از کارآزمایی فاز سه مجوز اضطراری واکسن فخرا را از سازمان غذا و دارو دریافت و واکسن های تولیدی را تحویل وزارت بهداشت خواهیم داد که وارد سبد واکسیناسیون کشور شوند.
در فاز اول کارآزمایی بالینی این واکسن که در ۲۶ اسفند ۹۹  آغاز شد، ۱۳۵ نفر واکسینه شدند؛ در فاز دوم هم که در ۸ خرداد ۱۴۰۰ انجام شد، واکسن به ۵۰۰ نفر از هموطنان تزریق شد.
در این مراسم جمعی از مدیران ارشد وزارتخانه های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح هم حضور دارند.
انتهای پیام/

پژوهشیار