مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام استان؛

۳۵۰ هزار هکتار از مزارع دیم آذربایجان‌شرقی زیر کشت می‌رود

1400/06/21 - 17:03 - کد خبر: 50741
کشاورزی، کشت

نصر: مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام آذربایجان‌شرقی با اشاره به پیشرو بودن استان در طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور، گفت: سال‌زراعی آینده بیش از ۳۵۰ هزار هکتار از مزارع دیم استان زیر کشت می‌رود.

به گزارش نصر، مصباح ربانی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی در بین استان‌ های مجری طرح جهش تولید بیشترین موفقیت را در کشور کسب کرده است، اظهار کرد: کشاورزان استان در سال اول این طرح از نظر سطح زیر کشت و اجرا بیشترین موفقیت را کسب کردند.
وی افزود: این طرح با همکاری جهادکشاورزی، موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور و با پشتیبانی مالی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در سطح ۱۵۴ هزار هکتار از دیمزارهای استان اجرا شد.
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در آذربایجان‌شرقی، یادآور شد: حمایت مالی، بیمه اراضی زیر کشت طرح، آموزش، تامین کود و سم این طرح را ستاد برعهده دارد.
وی هدف از اجرای این طرح را حمایت از تولیدات زراعی، افزایش تولید در دیمزارها، افزایش درآمد کشاورزان و تامین امنیت غذایی کشور اعلام کرد.
ربانی با بیان اینکه طرح جهش تولید امسال  با مشارکت ۹۲ هزار کشاورز در هفت هزار و ۸۹۸ روستای کشور اجرا شد، افزود: از محل اعتبارات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام  ۱۷۳ میلیارد تومان برای اجرای این طرح هزینه شده است.
طرح جهش تولید به صورت پایلوت در ۶ استان کشور اجرا می‌شود که با اتمام دوره طرح، تولید در دیمزارها تا ۳۰ درصد افزایش می یابد.
انتهای پیام/

پژوهشیار