امام جمعه تبریز تاکید کرد:

تبریز مهد سینما و تئاتر ایران

1400/06/21 - 15:24 - کد خبر: 50728
جلسه

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت : به دلیل نزدیکی تبریز به جاده ابریشم پای سینما چند سال زودتر از سایر شهرهای کشور به تبریز باز شد و سینمایی به نام سولی در این شهر شروع به کار کرد.

به گزارش نصر، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار با جمعی از سینماگران تبریز با اشاره به تاریخچه هنر هفتم در تبریز و اهمیت سینما گفت: هنر هفتم را باید نقطه عطف و تکامل تمامی هنرها در کنار یکدیگر و تلفیق آنها بدانیم.


امام جمعه تبریز با اشاره به جایگاه سینما ادامه داد: سینما، به عنوان رسانه ای تاثیرگذار و پرمخاطب، جایگاه والایی در ساختمان مهندسی فرهنگی یک کشور داراست. این امر در کشور ایران نیز یکی از پایه های فرهنگی محسوب می شود.


 
وی خاطرنشان کرد:  فیلم و سینما، وسیله ای بلیغ و تبیین کننده ای رسا برای ارائه برترین حقایق عالم، یعنی حقیقت دین به شمار می رود و برای این رسیدن به این منظور گفت: دست اندرکاران امور سینمایی باید بر توانایی های خود بیفزایند.اعتلای سینمای کشور، نیازی محسوس است و همه باید این حقیقت را دریابند که هنر مهم و بسیار برجسته سینما برای کشور، یک نیاز و ضرورت محسوب می شود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با یادآوری سخنی از رهبر انقلاب که میفرمایند کلید پیشرفت کشور، به میزان زیادی دست سینماگران است گفت: دست اندرکاران هنر فاخر سینما، با توجه به تاثیرگذاری و جهت دهی این هنر، می توانند با تولیدات خود، روح امید، شوق پیشرفت، انگیزه کار و تلاش، اعتماد به نفس و اعتقاد به ارزش های اسلامی و ملی را در جامعه ترویج کنند و سهم بزرگ خود را در پیشرفت و تعالی کشور ایفا نمایند، و یا اینکه با فیلم های خود، نسلی ناامید، پشیمان، متکی به بیگانه و تحقیرشده را پرورش دهند.


 
امام جمعه تبریز افزود: هنر سینما بلاشک یک هنر برتر است؛ یک روایتگر کاملا مسلط و یک هنر پیچیده و پیشرفته و متعالی،  سینما ویترین فرهنگ است و سرآمد رسانه‌هاست چرا که جذابیت بصری دارد.


 
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه معضل مهم این است که عدالت فرهنگی در توسعه و استقرار سینما وجود ندارد افزود : چرا در هیچ شهر آذربایجان شرقی پردیس سینمایی مدرن وجود ندارد و با سینماهای زوار در رفته پنجاه سال پیش جلو می‌رویم. چرا باید سایر کلانشهر  چهل سینما داشته باشند و استان ما چهار پنج سینما؟
انتهای پیام/

پژوهشیار