رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد:

کاهش سن واکسیناسیون در تبریز / واکسیناسیون به 30 ساله ها رسید/ شکست رکورد واکسیناسیون در استان

1400/06/21 - 13:39 - کد خبر: 50718
واکسیناسیون عمومی

نصر: رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: با کاهش سن واکسیناسیون در تبریز از امروز در تبریز و سایر شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت مراجعان متولد 1370 به پایین واکسینه می شوند.

به گزارش نصر، دکتر سیمین خیاط زاده امروز در گفت و گو با خبرنگار نصر افزود: در حال حاضر در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت افراد بالای 18 سال می توانند واکسن کرونا را تزریق کنند.
وی ادامه داد: واکسیناسیون در مراکز بهداشت معرفی شده همه روزه تا ساعت 19 در حال ارایه خدمات هستند.
 
رکورد واکسیناسیون شکست
رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز از شکسته شدن رکورد تزریق واکسن در این دانشگاه خبر داد و افزود: در 24 ساعت گذشته بیش از 101 هزار نفر در استان واکسینه شدند که این رقم رکوردی جدید در استان است.
وی گفت : دانشگاه شیراز با بیش از ۱۱۰ هزار و تبریز با بیش از ۱۰۰ هزار تزریق در یک روز، طلایه دار دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بودند.
وی با بیان اینکه درصد پوشش تزریق واکسن در استان به 45.5 درصد جامعه هدف رسیده است افزود: استقبال مردم از تزریق واکسن فوق العاده بوده و خوشبختانه درصد بسیار بالایی از جمعیت بالای 60 سال استان را پوشش داده ایم.
وی با بیان اینکه 92 درصد سهمیه واکسن دریافتی استان تزریق شده است اذعان داشت: بر اساس تدابیری که اندیشیده شده تمام واکسن های تخصیص تزریق می شود و به عبارتی دیگر هیچ واکسنی در انبارها نگهداری نمی شود.
خیاط زاده در خصوص تاثیرات تزریق واکسن بر کاهش تلفات بیماران کرونایی نیز گفت: استان آذربایجان شرقی خوشبختانه پیک پنجم کرونا را پشت سر گذاشت و نکته مهم آن اینکه در میزان تلفات بیماران کرونایی در آذربایجان شرقی در اوج پیک پنجم از میران تلفات اوج پیک چهارم کمتر بود در حالی که میانگین تلفات در کشور بسیار بیشتر بود.
رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز در ادامه گفت: خوشبختانه بر اساس تدابیر اندیشیده شده در طول یک سال و نیم گذشته که ویروس منحوس کرونا وارد استان شده هیچ بیماری به خاطر نبود تخت خارج از بیمارستان نبوده ؛ هیچ بیمارستانی به دلیل نبود تجهیزات از پذیرش بیماران خودداری نکرده است؛ هیچ بیماری به دلیل نبود دارو، اکسیژن و سرم معطل نمانده است و این نشان از موفقیت سیستم درمانی استان در مدیریت بیماری کرونا دارد.
انتهای پیام/

پژوهشیار