استاندار آذربایجان ‌شرقی؛

650 زائر از آذربایجان شرقی به مراسم اربعین حسینی اعزام می‌شوند

1400/06/21 - 12:22 - کد خبر: 50705
اربعین حسینی

نصر: استاندار آذربایجان ‌شرقی با اشاره به محدودیت سفر زائران به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی، گفت: با موافقت دولت عراق، 30 هزار زائر ایرانی در مراسم اربعین امسال امکان حضور دارند که از این تعداد، 650 نفر در قالب شش موکب از آذربایجان شرقی به این مراسم اعزام می‌شوند.

به گزارش نصر، محمدرضا پورمحمدی در جلسه ستاد اربعین استان، تأکید کرد: برنامه‌ریزی‌ها و آمادگی‌های لازم صورت گیرد تا بتوانیم کل سهمیه تعیین‌شده را در زمان مقرر اعزام کنیم.
وی با اشاره به اینکه مراسم اربعین امسال به صورت محدود برگزار می‌شود، افزود: زائران ایرانی با محوریت موکب‌داران و فعالان حوزه‌های فرهنگی، خدماتی و درمانی به این مراسم اعزام می‌شوند.
وی با اشاره اعزام زائران ایرانی صرفاً از طریق هوایی خواهد بود، گفت: با اعلام ستاد اربعین و ستاد ملی مقابله با کرونا، امکان تردد زائران از مرزهای زمینی وجود ندارد و هیچ‌گونه خدماتی، نه در مسیر و نه در مرزها ارائه نخواهد شد که دستگاه‌های مختلف و رسانه‌ها باید در این زمینه آگاه‌سازی کنند.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین نظارت جدی بر نرخ بلیط پروازها در ایام اربعین را خواستار شد و گفت: باید به طور جدی پیگیری شود تا در این ایام افزایش قیمت بلیط رخ ندهد و در صورت امکان اداره‌کل حج و زیارت استان به خرید پرواز چارتر اقدام کند.
وی تأکید کرد: با توجه به اینکه امکان حضور عاشقان و زائران دلسوخته حسینی برای شرکت در مراسم اربعین در عراق فراهم نشده، ضروری است فضای جامعه را برای ایجاد پویش مردمی اربعین فراهم کنیم.
مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری آذربایجان ‌شرقی نیز در این جلسه گفت: سهم استان از سهمیه ۳۰ هزار نفر اختصاص یافته به کشور، ۶۵۰ نفر است که از طریق هوایی می‌توانند در مراسم اربعین شرکت کنند.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، بدر شکوهی افزود: بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا این سهمیه‌ها به اعضای موکب‌ها و موکب‌دارانی که در سال‌های گذشته در این زمینه فعالیت می‌کردند، اختصاص یافته است.
انتهای پیام

پژوهشیار