وزیر راه و شهرسازی:

مردم نگرانی درباره مسکن نداشته باشند

1400/06/21 - 11:39 - کد خبر: 50702
رستم قاسمی

نصر: وزیر راه و شهرسازی، قانون جهش تولید مسکن را قانونی راهبردی برای خانه‌دار شدن مردم دانست و گفت: مردم در خصوص تامین مسکن نگرانی نداشته باشند.

به گزارش نصر، «رستم قاسمی» در پیام توئیتری نوشت: قانون جدید (قانون جهش تولید مسکن) به ما اجازه خوبی داده است که در آن زمین، وام و کمک‌های مناسب به مردم ارائه دهیم تا صاحب خانه‌ای مناسب و در خور شأن یک ایرانی شوند.
وی تاکید کرد: خدمتگزاران شما در وزارت راه و شهرسازی شبانه‌روز تلاش خواهند کرد که مردم نگرانی در خصوص مسکن خود نداشته باشند.
به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رییسی، رییس‌جمهوری از تدوین طرح ویژه مسکن خبر داده و گفته است: ساخت سالیانه یک میلیون دستگاه مسکن در دستور کار خواهد بود. هم‌زمان مجلس نیز طرح حمایتی با عنوان جهش تولید مسکن تصویب کرد که پشتوانه اجرای طرح دولت است.
در همین زمینه کارشناسان به عقب‌ماندگی سالیانه ساخت ۷۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور اشاره می‌کنند و معتقدند: ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال، در صورت تامین زمین و منابع مالی، قابل اجرا است.
 وزیر راه و شهرسازی پیش‌تر نیز گفته بود: توانایی لازم برای ساخت یک میلیون مسکن در هر سال وجود دارد و می‌توان در طول دوره این دولت، چهار میلیون مسکن را عرضه کرد.
انتهای پیام/

پژوهشیار