امام جمعه تبریز؛

مردمی‌بودن باید ویژگی مهم ائمه جمعه باشد

1400/06/21 - 09:19 - کد خبر: 50675
حجت الاسلام آل هاشم

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز گفت: مردمی‌بودن باید جزو ویژگی های‌مهم و اصلی ائمه جمعه باشد.

به گزارش نصر، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی آل هاشم روز یکشنبه در مراسم معارفه امام جمعه جدید شهر بستان آباد، یکی از مهمترین وظایف ائمه جمعه را حفظ وحدت و انسجام ملی در جامعه دانست و افزود: امامان جمعه باید تقویت قرارگاه فرهنگی و معنوی شهر را مورد توجه جدی خود قرار دهند.
وی تحقق گفتمان رهبری بدون وابستگی به جناح‌ ها و کانون‌های قدرت و ثروت و جریانات سیاسی را از ائمه جمعه خواستار شد و اظهار کرد: در این راستا توجه به مفاد بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به خصوص بخش های فرهنگی آن باید جزو اولویت های اصلی باشد.
آل هاشم پیگیری مطالبات مردمی را جزو اولویت های مهم کاری ائمه جمعه خواند و ادامه داد: پیگیری مطالبات مردم، ارائه گزارش مشکلات مردم به مسئولان و رفع آن‌ها باید در اولویت ائمه جمعه باشد.
وی با بیان اینکه ائمه جمعه سرمایه اجتماعی و فرهنگی خود را مدیون نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند، اضافه کرد: سیر وسلوک ائمه جمعه باید نزدیک تر به سیره امام (ره) و مقام معظم رهبری باشد.
آل هاشم پیدایش انقلاب فرهنگی را یکی از برکات انقلاب اسلامی خواند و با بیان اینکه استقرار نماز جمعه در سراسر کشور از دستاوردهای مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی است، بر تقویت جایگاه نمازهای جمعه در شهرهای مختلف تاکید کرد.
در این مراسم حجت الاسلام غفاری به عنوان امام جمعه جدید شهر بستان آباد معرفی و از زحمات ۳۰ ساله حجت الاسلام رضوی تجلیل شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار