| اختصاصی نصر |

شکایت عجیب فدراسیون از رکابزن تبریزی المپیک / دوچرخه مان را بازگردان!

1400/06/20 - 21:48 - کد خبر: 50668
سعید صفرزاده

نصر: فدراسیون دوچرخه‌سواری ایران در اقدامی عجیب از تنها رکابزن خود در المپیک توکیو شکایت کرد.

به گزارش نصر، در ادامه اقدامات عجیب  فدراسیون دوچرخه‌سواری ایران،  این بار مسئولان این فدراسیون دست به اقدامی جالب زدند و از رکابزن المپیکی خود شکایت رسمی کرده‌اند.
فدراسیون دوچرخه‌سواری پیش از اعزام سعید صفرزاده به المپیک توکیو و زمانی که وی برای حضور در مسابقات تک مرحله‌ای در ترکیه حضور داشت، برای این رکابزن، دوچرخه‌ای جدید تهیه کرد، اما در حالیکه اکنون بیش از یک ماه از پایان المپیک می‌گذرد، فدراسیون خواستار برگرداندن این دوچرخه شده است و با توجه به اینکه صفرزاده این درخواست فدراسیون را رد کرده است، فدراسیون در اقدامی عجیب از ورزشکار خود شکایت رسمی کرده است.
برای روشن شدن این موضوع لازم است اشاره شود که از المپیک سیدنی به این سو یعنی در ۵ دوره قبلی بازی‌های المپیک، تمامی رکابزنان ایرانی دوچرخه‌ای که با آن در المپیک رکاب زده‌اند را به عنوان پاداش دریافت می‌کردند، اما فدراسیون فعلی دوچرخه‌سواری با این شکایت یک نوع سنت‌شکنی انجام داده است.
 

این قضیه به اینجا ختم نمی‌شود، زیرا زمان خرید این دوچرخه در ترکیه، سعید صفرزاده با کمک یکی از دوستانش و با تلاش‌های فراوان توانسته بود این دوچرخه را خریداری کند و حتی آن زمان از جیب خودش پول خرید دوچرخه را داه بود و فدراسیون یک ماه بعد این پول را تحت عنوان پاداش به حساب صفرزاده واریز کرده بود.
جالب‌تر آنکه یک هفته پس از بازگشت صفرزاده از توکیو، محمود پراش با وی تماس می‌گیرد و از قول شادنیا، دبیر فدراسیون دوچرخه‌سواری به صفرزاده اطلاع می‌دهد که فدراسیون دوچرخه را به عنوان پاداش به او داده است، ولی با گذشت تقریبا یک ماه از آن تاریخ فدراسیون در اقدامی جالب از صفرزاده می‌خواهد تا دوچرخه را برگرداند و از آنجایی که صفرزاده این درخواست را رد کرده بود،  فدراسیون هفته پیش از رکابزن المپیک خود در توکیو شکایت رسمی کرد.
عجیب‌تر از این موضوعات این بود که در لیست جدید دعوت‌شدگان به اردوی تیم ملی برای حضور در مسابقات جهانی بلژیک خبری از سعید صفرزاده نیست و قطعا این عدم دعوت ارتباط مستقیمی با اختلاف شخصی فدراسیون با صفرزاده دارد نه اینکه مسائل فنی دلیل دعوت نشدن باشد.
 

از همین رو مدیر کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی شخصا مسئولیت پیگیری شکایت از صفرزاده را برعهده گرفته و امروز نیز نامه‌ای به وزیر ورزش و جوانان ارسال شده و ابلاغیه شکایت نیز به نامه ارسالی به پیوست شده است.
در نهایت باید این سوال را از محمود رشیدی پرسید که آیا در شرایطی که هنوز انتخابات اخیر فدراسیون و ریاستش به تایید فدراسیون جهانی نرسیده، شکایت از دوچرخه‌سوار تیم ملی دردی را دوا خواهد کرد یا اینکه در فاصله ۱۰ روز تا آغاز مسابقات جهانی و حواشی مربوط به انتخاب سرمربی، آتش اختلافات را بیشتر خواهد کرد.
 
مصاحبه از حمیدرضا سامبرانی

انتهای پیام/

پژوهشیار