رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی تبریز؛

فضای سبز استاندارد در تامین آسایش جسمی و روانی شهروندان موثر است

1400/06/20 - 20:16 - کد خبر: 50664
ائل گلی

نصر: رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی تبریز گفت: فضای سبز استاندارد شهری در تامین آرامش و آسایش جسمی و روانی شهروندان تاثیر بسزایی دارد.

به گزارش نصر، پرویز هادی، روز شنبه در دیدار با مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری تبریز با تاکید بر اهمیت فضای سبز شهری در توسعه و ارتقای سطح کیفی زندگی در شهرها، افزود: بر همین اساس باید تلاش شود تا علاوه بر حفظ فضاهای سبز موجود، در مناطق مختلف شهر فضاهای سبز جدید ایجاد و توسعه یابد.
احد صادقی، نایب رییس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی تبریز نیز در این دیدار با اشاره به اقدامات سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری در مناطق مختلف این شهر، گفت: نشانه‌های این اقدامات و برنامه‌ها در سطح شهر مشهود بوده و امید است با تداوم این برنامه‌ها، تدوین و اجرای برنامه‌های جدید، بیش از پیش کیفیت و کمیت فضاهای سبز تبریز ارتقا یابد.
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری تبریز نیز در این دیدار با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه فضای سبز شهری، گفت: تلاش سازمان در مرحله اول بر حفظ و نگهداری فضاهای سبز موجود و در مرتبه دوم بر گسترش و توسعه فضاهای جدید متمرکز شده است.
داریوش نوین، افزود: بر این اساس، برنامه‌ریزی‌های لازم برای استفاده از انواع روش‌ها و امکانات برای تحقق این اولویت‌ها در دستور کار قرار دارد و در کنار آن عوامل زحمتکش فضای سبز تبریز در این زمینه از هرگونه تلاشی فروگذار نمی‌کنند.
وی بر بهره‌گیری از روش‌های نوین و موثر در اداره امور مربوط به فضای سبز شهری تاکید کرد و اظهار داشت: در همه امور مربوط به فضای سبز از آبیاری تا تقویت خاک و ایجاد بستر مناسب برای کاشت گل و گیاه، سعی می شود از روش‌های موثر و جدید استفاده شود.
به گزارش ایرنا، کلانشهر تبریز دارای ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار فضای سبز، معادل ۱۵ مترمربع سرانه است.
این کلانشهر با حدود ۱.۹ میلیون نفر جمعیت دارای ۱۰ منطقه شهرداری است.
انتهای پیام/

پژوهشیار