استاندار آذربایجان شرقی خبر داد:

حضور ۶ موکب از آذربایجان شرقی در مراسم اربعین حسینی

1400/06/20 - 15:30 - کد خبر: 50655
موکب، موکب های اربعین، اربعین حسینی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی گفت: ۳۰ هزار زائر ایرانی در مراسم اربعین امسال امکان حضور دارند که از این تعداد ۶۵۰ نفر در قالب شش موکب از آذربایجان شرقی به این مراسم اعزام می‌ شوند.

به گزارش نصر، محمدرضا پورمحمدی در جلسه ستاد اربعین استان در تبریز تأکید کرد: برنامه‌ریزی‌ها و آمادگی‌های لازم صورت گیرد تا بتوانیم کل سهمیه تعیین‌شده را در زمان مقرر اعزام کنیم.
وی با اشاره به اینکه مراسم اربعین امسال به صورت محدود برگزار می‌شود، افزود: زائران ایرانی با محوریت موکب‌داران و فعالان حوزه‌های فرهنگی، خدماتی و درمانی به این مراسم اعزام می‌شوند.
پورمحمدی با اشاره اعزام زائران ایرانی صرفاً از طریق هوایی خواهد بود، گفت: با اعلام ستاد اربعین و ستاد ملی مقابله با کرونا، امکان تردد زائران از مرزهای زمینی وجود ندارد و هیچ‌گونه خدماتی، نه در مسیر و نه در مرزها ارائه نخواهد شد که دستگاه‌های مختلف و رسانه‌ها باید در این زمینه آگاه‌سازی کنند.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین نظارت جدی بر نرخ بلیط پروازها در ایام اربعین را خواستار شد و گفت: باید به طور جدی پیگیری شود تا در این ایام افزایش قیمت بلیط رخ ندهد و در صورت امکان اداره‌کل حج و زیارت استان به خرید پرواز چارتر اقدام کند.
انتهای پیام/

پژوهشیار