رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد:

تزریق واکسن کرونا به افراد بالای ۳۵ سال در شهر تبریز

1400/06/20 - 14:39 - کد خبر: 50650
واکسن کرونا

نصر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از تزریق واکسن کرونا به افراد بالای ۳۵ سال در شهر تبریز خبر داد.

به گزارش نصر، محمدحسین صومی ظهر شنبه در نشست خبری در تبریز آخرین روند تزریق واکسیناسیون در آذربایجان‌شرقی را تشریح کرد و گفت: روزانه بیش از ۷۰ هزار نفر واکسینه می شوند که البته این آمار در روز جمعه به ۱۰۰ هزار نفر رسید.
وی با تاکید بر اینکه روند واکسیناسیون خوب بوده و سرعت آن افزایش یافته است، افزود: نزدیک ۴۵ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان واکسینه شده اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: در رتبه ۲۹ کشوری از لحاظ کرونا قرار داریم؛ روند واکسیناسیون در استان شتاب گرفته و در روستاها تمام افراد بالای ۱۸ سال واکسینه می‌شوند.
صومی در خصوص شهر تبریز نیز گفت: در شهر تبریز به افراد ۳۵ سال به بالا واکسن تزریق می‌شود. افرادی که واکسن تزریق می کنند باید همچنان پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده و از ماسک استفاده کنند.
وی سپس در خصوص واکسن های کرونا نیز گفت: واکسن آسترازنکا فقط برای دوز دوم و همچنین افرادی که در دوز اول اسپوتنیک را تزریق کرده‌اند، تزریق می شود ولی واکسن کرونای برکت و سینوفارم برای هر دو دوز استفاده می شود.
صومی ادامه داد: هیچ کمبودی از لحاظ واکسن در سطح استان نداریم و تمامی مراکز واکسیناسیون با تمام توان برای انجام واکسیناسیون فعال هستند.
انتهای پیام/

پژوهشیار