نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی مطرح کرد:

استاندار آذربایجان‌شرقی باید در شأن این خطه باشد

1400/06/20 - 14:14 - کد خبر: 50644
سید محمد علی آل هاشم، امام جمعه تبریز

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز گفت: وزیر محترم کشور اگر قرار است تغییراتی در مدیریت ارشد استان بدهد، باید استانداری در شأن و جایگاه تبریز و آذربایجان‌شرقی انتخاب شود.

به گزارش نصر، حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم روز شنبه در مراسم بزرگداشت شهید آیت الله مدنی، افزود: تبریز شهر ستارخان، باقرخان، شهید آیت الله قاضی طباطبایی، شهید آیت الله مدنی و علامه ها امینی و جعفری است، چرا باید این شهر را تا این حد کوچک کرد که هرکسی بخواهد خود را در جایگاه استانداری ببیند.
وی با تاکید بر اینکه نباید شأن و جایگاه تبریز را کوچک کرد، ادامه داد: من هیچ وقت در تعیین افراد ورود نکرده و کسی را معرفی نمی کنم ولی وقتی فردی به عنوان مسوول انتخاب شود از آن حمایت می کنم.
حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه امیدوارم دولت خدمتگزار مردمی حجت الاسلام رییسی در راه خدمتگذاری به مردم موفق باشد، گفت: اینکه رییس جمهوری هر هفته بدون اطلاع قبلی به استان ها سفر می کند، اقدام شایسته ای است که با وجود خطر در دسترس مردم قرار می گیرد تا از کاستی ها اطلاع یابد.
وی اظهار کرد: آذربایجان و تبریز به دلیل اینکه ۲ شهید محراب تقدیم انقلاب کرده، سربلند است و باید مسوولان دلسوز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نسبت به شأن و مقام این خطه عنایت و توجه ویژه داشته باشند.
امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه یکی از وظایف امامان جمعه مطالبه گری است و شهید مدنی یکی از مصادیق شاخص مطالبه گری در امر نماز جمعه بود، افزود: برخی فکر می کنند مطالبه گری باید همراه با عصبانیت باشد، ولی مطالبه گری باید با اخلاق، انصاف و رفتار حکیمانه باشد که شهید مدنی یکی از مصادیق شاخص این رفتار بود. 
وی همچنین از رییس شورای اسلامی شهر تبریز خواست المان هایی لایق و در شأن شهید آیت الله قاضی طباطبایی و شهید آیت الله مدنی به صورت زیبا تهیه و نصب کنند.
حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: خط و مش شهید مدنی در مواضع سیاسی و موازین اسلامی این بود تا احکام اسلام عملی شود و بر قانون گرایی و گسترش عدالت اجتماعی تاکید داشت.
وی اظهار کرد: متاسفانه برخی افراد برای دستیابی به مسوولیت، دست به دامان افراد بسیار زیادی می شوند که این کار اشتباه است، زیرا برای دستیابی به مسوولیت سابقه و کارنامه افراد باید ملاک باشد.
آیت الله سید اسد الله مدنی در سال ۱۲۹۳ هجری شمسی در آذرشهر چشم به جهان گشود؛ این عالم مجاهد از مبارزان ضد طاغوت بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان نماینده حضرت امام خمینی در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز منصوب شد و سرانجام در ۲۰ شهریورماه ۱۳۶۰ در محراب نماز جمعه تبریز به دست منافقان کوردل به شهادت رسید.
انتهای پیام/

پژوهشیار