میتباخ (25)/

طرز تهیه کیک هویج وگان

1400/06/19 - 15:23 - کد خبر: 50586
میتباخ میتباخ میتباخ میتباخ

نصر: یکی از جذاب ترین بخش های جذب گردشگر درغذاهای خوش طمع و خوشمزه مردمان همان منطقه است. لذا آشنایی با غذاهای بین المللی ما را به سمت کشف ناشناخته هایی هدایت می کند.

آژانس خبری تحلیلی نصر به منظور معرفی غذاهای دلپذیر بخش ویژه ای با نام "میتباخ" را ایجاد کرده است که قرار است در این بخش نحوه پخت این غذاها را نیز معرفی نماید.
بیست و پنجمین قسمت از این مجموعه مطالب نحوه طرز تهیه "کیک هویج وگان" خوشمزه را معرفی می کنیم، امیدواریم این سلسله مطالب بتواند در معرفی این ظرفیت ها اثرگذار باشد.
 



مواد لازم برای تهیه کیک هویج وگان
آرد بادام: دو فنجان
آرد بدون گلوتن: نصف فنجان
دارچین: یک قاشق چای‌خوری
زنجبیل آسیاب شده: سه چهارم قاشق چای‌خوری
جوز هندی آسیاب شده: یک چهارم قاشق چای‌خوری
بیکینگ پودر: یک قاشق چای‌خوری
شکر نارگیل: سه چهارم فنجان
روغن نارگیل: یک چهارم فنجان
شیر بادام یا شیر سویا: یک چهارم فنجان
عصاره وانیل: یک قاشق چا‍‌ی‌خوری
هویج رنده شده :یک فنجان
بادام خرد شده یا کشمش:به دلخواه یک چهارم
فنجان 
 


طرز تهیه:
مرحله اول

فر را روشن کنید تا با دمای ۱۹۰ درجه سانتیگراد گرم شود.

 


مرحله دوم
در یک کاسه بزرگ مواد خشک را ریخته و هم بزنید تا مخلوط شوند. سپس روغن نارگیل، شیر و وانیل را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یکدست شود و گلوله‌ای باقی نماند. هویج را به مخلوطتان اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله سوم
سینی مخصوص فر را هم روغن بزنید یا روکش روغنی روی آن قراردهید و خمیرتان را روی آن بریزید و به طور یکنواخت آن را روی سینی پهن کنید و داخل فر قرار دهید.

مرحله چهارم
کیک را به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه بپزید تا روی آن طلایی شود بعد از این مدت آن را از فر خارج کنید و قبل از درآوردن از سینی به مدت ۱۰ دقیقه اجازه دهید تا خنک شود.
 
 
 
طرز تهیه تاپینگ بادام هندی 
بادام هندی‌های خیس خرده را داخل مخلوط کن بریزید و با سرعت بالا مخلوط کنید و بعد تمام مواد دیگر لازم برای تاپینگ بادام هندی را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا روان شود.
بعد از اینکه کیک شما خنک شد آن را از سینی جدا کرده و در ظرف مورد نظرتان بگذارید، تاپینگ بادام هندی را روی کیک هویج بدون گلوتن بریزید و با بادام‌ تست شده، گردو و کشمش یا  مواد دیگری به دلخواهتان تزئین کنید.
انتهای پیام/

پژوهشیار