معاون درمان رییس دانشگاه علوم پزشکی مرکز استان؛

بیش از هزار و ۹۰۰ بیمار کرونایی در آذربایجان‌شرقی بستری هستند

1400/06/19 - 11:50 - کد خبر: 50576
کادر درمان، ویروس کرونا

نصر: معاون درمان رییس دانشگاه علوم پزشکی مرکز آذربایجان‌شرقی گفت: در حال حاضر یکهزار و ۹۰۴ بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان بستری هستند.

به گزارش نصر، روزبه رجایی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار افزود: متاسفانه تست کرونای ۲۸۴ نفر از این تعداد طی شبانه‌روز گذشته مثبت اعلام شده و با شرایط نامناسب جسمانی به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند.
وی تعدادی فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا طی شبانه‌روز گذشته در آذربایجان‌شرقی را  ۱۹ نفر اعلام و اضافه کرد: این آمار نسبت به روزهای گذشته و اوایل هفته قبل کاهش نسبی داشته است اما با این حال این تعداد فوتی نیز به هیچ عنوان قابل قبول نیست.
«رجایی» روند تعداد بستری‌های کرونایی استان را طی سه روز اخیر ثابت عنوان کرد و اظهار داشت: روند صعودی بستریهای هفته‌های قبل متوقف شده است و ورود به روند کاهشی طی هفته آینده دور از انتظار نیست.
وی با بیان اینکه هم‌اکنون آذربایجان‌شرقی در پیک پنجم کرونا قرار دارد، ابراز امیدواری کرد این وضعیت طی روزهای آینده با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در شهرها و روستاهای استان تغییر یابد و آمارهای مربوط به فوتی، بستری‌ها و افراد مثبت کرونایی رو به کاهش بگذارد.
تعداد بستری‌های مبتلا به کووید ۱۹ در آذربایجان‌شرقی از ۱۶ شهریورماه جاری به بیش از ۲ هزار نفر افزایش یافته است.
 انتهای پیام/

پژوهشیار