استاندار آذربایجان شرقی تأکید کرد:

افزایش سهم صادرات استان در سایه هماهنگی بخش تولید و حوزه استاندارد

1400/06/18 - 13:05 - کد خبر: 50540
عکس

نصر: استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های استان در حوزه تجارت و صادرات و دسترسی به بازار بزرگ آسیای میانه و حوزه اوراسیا، گفت: تولید کالاهای باکیفیت و هماهنگی و تعامل فعالان بخش خصوصی با حوزه استاندارد می‌تواند سهم استان را از بازارهای منطقه افزایش دهد.

به گزارش نصر، محمدرضا پورمحمدی در دیدار رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، اظهار داشت: استان آذربایجان شرقی عملکرد خوبی در حوزه استاندارد داشته و با همراهی بخش خصوصی و تدابیر مسئولان ذی‌ربط مشکل خاصی در این حوزه نداریم.
 وی، افزایش صادرات استان به بیش از 3 میلیارد دلار در سال را نشانه کیفیت تولیدات و رعایت استاندارد توسط بخش تولید استان دانست و گفت: صنعت‌گران و دست‌اندرکاران حوزه استاندارد تعامل خوبی دارند و اگر این تعامل تقویت شود می‌توانیم سهم خود را از صادرات افزایش دهیم.
 پورمحمدی با اشاره به برخی از ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی استان، گفت: آذربایجان شرقی در سال‌های گذشته جزو استان‌های مهاجرفرست بود، اما با سرمایه‌گذاری‌هایی که انجام شده در حال حاضر شاهد مهاجرت معکوس به استان هستیم و امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.
 رئیس سازمان ملی استاندارد ایران هم در این دیدار گفت: استان آذربایجان شرقی با درایت و تدبیر مدیریت ارشد استان به سمت توسعه و پیشرفت حرکت می‌کند و سازمان استاندارد هم برای تسهیل امور مربوط به توسعه در این استان آمادگی کامل دارد.
 غلامرضا شریعتی با اشاره به سفر خود به منطقه آزاد ارس، گفت: در این سفر تفاهم‌نامه‌ای برای استفاده از توانمندی‌های اجرایی، فنی و علمی دو سازمان امضا شد و در تبریز هم از چند شرکت تولیدی و صنعتی بازدید خواهیم کرد.
 وی با اشاره به اقدامات دولت در راستای ورود به حوزه اوراسیا و تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی با این حوزه، گفت: در بحث هماهنگ‌سازی استانداردها اقدامات و تفاهم‌هایی انجام شده که امیدواریم با توجه دولت جدید به زودی جنبه عملیاتی پیدا کند.
انتهای پیام/

پژوهشیار