رییس دانشگاه علوم پزشکی درمانی آذربایجان‌غربی؛

آذربایجان‌غربی در نقطه اوج خیز پنجم شیوع کرونا قرار دارد

1400/06/18 - 12:52 - کد خبر: 50539
کرونا، بیمارستان

نصر: رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی گفت: این استان در نقطه اوج خیز پنجم شیوع کرونا قرار دارد و ایجاد روند نزولی به رعایت پروتکل ها و رفتار مبتنی بر شیوه نامه های بهداشتی توسط مردم وابسته است.

به گزارش نصر، جواد آقازاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: همه شهرستان های آذربایجان غربی همچنان در وضعیت  قرمز هستند و شیوع بیماری نزولی نشده است.
وی اضافه کرد: با تعداد بیش از چهارهزار نفر مراجعه روزانه به مراکز ۱۶ ساعته و بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ بستری در بیمارستان ها و همچنین آمار بالای ۳۰۰ بیمار در ICU و ۸۲ بیمار متصل به ونتیلاتور، وضعیت بسیار نامناسب است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ادامه داد: البته تعداد افراد بیمار، تقریبا افزایشی ندارد و در نقطه اوج خود است که البته لازمه نزولی شدن آن رعایت هر چه بیشتر پروتکل‌هاست.
آقازاده بیان کرد: در کشور به جز ۲ استان دیگر، همه استان ها وارد مرحله نزولی ابتلا به بیماری شده اند و اپیدمی موج پنجم در حال از بین رفتن است.
وی با اشاره به شروع واکسیناسیون اقشار مختلف از جمله دانشجویان و صنایع در خصوص فاصله زمانی اعلام شده بین دُز اول و دوم گفت: این بازه زمانی فقط برای بهبود سیستم ایمنی بدن برای مقابله با ویروس است.
وی افزود: در صورت تامین واکسن به اندازه کافی، واکسیناسیون برای تمام گروههای سنی انجام خواهد شد.
به گزارش ایرنا،  تاکنون حدود ۲۵۰ هزار نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده و پنج هزار و ۸۰۰ نفر نیز جان خود را بر اثر بیماری کووید ۱۹ از دست داده اند.
انتهای پیام/

پژوهشیار