مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه طرح کرد:

کاهش مسافر اتوبوس‌های شهری به دلیل شرایط کرونایی

1400/06/18 - 11:14 - کد خبر: 50529
اتوبوس BRT، اتوبوس

نصر: مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه گفت: شرایط کرونایی در یک و نیم سال گذشته باعث کاهش مسافر و به تبع آن کاهش شدید درآمد شرکت واحد و بهره‌برداران و رانندگان بخش خصوصی شده است.

به گزارش نصر، ایمان غنی‌زاده در دیدار با فرمانده سازمان بسیج شهرداری اظهار کرد: شرایط سخت کرونایی و گرانی قطعات و هزینه‌های بالای نگهداری اتوبوس‌ها باعث شده با وجود تمهیدات جهت تشویق و کمک به اتوبوس‌های بخش خصوصی جهت ادامه فعالیت از جمله پرداخت کمک ۷.۵ میلیارد تومانی به ناوگان بخش خصوصی تحت نظارت در قالب کمک بلاعوض از بابت شرایط کرونایی و همچنین ارائه تسهیلات جهت تعمیر و سرویس فنی و تعویض روغن، باس‌واش و خرید لاستیک اتوبوس‌ها، متاسفانه برخی بهره‌برداران پس از پایان مدت بهره‌برداری با وجود تمدید مکرر قرارداد بهره‌برداری خود در کوتاه مدت، دیگر تمایلی به تمدید بلندمدت نداشته‌اند که این امر باعث کاهش تعداد اتوبوس‌های فعال در ناوگان شده است.
وی افزود: با توجه به وضعیت اقتصادی و عدم کمک دولت در شش سال گذشته و نیز تحریم‌های ظالمانه و عدم تولید اتوبوس در داخل، متاسفانه تفاهم‌نامه خرید ۴۵۰ دستگاه اتوبوس از سه شرکت داخلی به‌دلیل تحریم، تورم و گرانی قطعات یدکی منجر به عقد قرارداد نشده اما با این‌ وجود اتوبوسرانی تبریز با همه توان در حمایت و پشتیبانی از ناوگان موجود و بخش خصوصی اقدام کرده است.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه عنوان کرد: اگر در سال‌جاری جهت نوسازی ناوگان و بازسازی اتوبوس‌ها تمهیداتی از طرف دولت، شورای محترم شهر و شهردار محترم اندیشیده نشود از نظر ارائه خدمات با مشکل جدی مواجه خواهیم بود چراکه با تعداد اتوبوس کم و فرسوده که نزدیک به ۴۰۰ دستگاه است، خدمات مناسبی قابل ارائه نخواهد بود.
در این دیدار مقرر شد مراسم تکریم از رانندگان و فعالان حمل و نقل عمومی با همکاری شرکت واحد، سازمان بسیج شهرداری تبریز و آستان قدس رضوی در آستانه اربعین حسینی انجام شود. همچنین فرمانده سازمان بسیج شهرداری تبریز از  اهدای کمک‌های معیشتی به رانندگان اتوبوسرانی در قالب طرح معیشتی در آینده نزدیک خبر داد.
انتهای پیام/

پژوهشیار