رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی تبریز؛

وضعیت موجود مقبره الشعرای تبریز غیرقابل قبول است

1400/06/18 - 10:31 - کد خبر: 50521
عکس

نصر: رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی تبریز گفت: وضعیت موجود مقبره الشعرا به هیچ عنوان قابل قبول نبوده و باید متولیان امر و ارگان‌های دولتی در این زمینه به وظایف خود عمل کنند.

به گزارش نصر، سیدکاظم زعفرانچیلر، در بازدید اعضای کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار از طرح بازآفرینی و محوطه سازی مجموعه تاریخی مقبره الشعرای تبریز افزود: از دغدغه‌های کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار حل و فصل پروژه‌های نیمه کاره است که یکی از برجسته‌ترین آن مقبره الشعرا است.
وی اظهار داشت: چندین مجموعه در اجرای پروژه مقبره‌الشعرا دخیل هستند که باید هماهنگی بین آن‌ها انجام شود تا این مجموعه تاریخی و فرهنگی از شرایط فعلی خارج شود.
عضو کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی تبریز نیز در این بازدید با بیان اینکه تصمیم گیری در خصوص مقبرة الشعرا باید با حضور مدیران ارشد شهرداری، میراث فرهنگی و ارشاد اسلامی استان باشد، گفت: این مجموعه بی‌ربط به شهرداری نیست اما باید ارگان‌های دولتی برای تکمیل این‌ مجموعه تاریخی و فرهنگی به وظایف خود عمل کنند.
علیرضا نوای باغبان، افزود: در زمینه پروژه بازآفرینی و محوطه سازی مجموعه تاریخی و فرهنگی مقبره الشعرا باید بین دستگاه های متولی به درستی تقسیم وظایف شود و دستگاه های دولتی و شهرداری برای تسریع در اتمام این پروژه اقدام کنند.
عضو شورای اسلامی تبریز نیز در این بازدید با بیان اینکه متاسفانه در این شهر در سال‌های گذشته به بحث فرهنگ و هنر آنچنان که شایسته بود توجه نشده است، گفت: برای حل مشکل مقبره الشعرا باید مجلس و دولت پای کار بیایند و پس از تجمیع قوا موضوع رسانه‌ای شود.
روح الله دهقان‌نژاد، افزود: تنها شهرداری تبریز و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نمی‌توانند این پروژه بزرگ ملی را تکمیل کنند.
اعضای کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی تبریز در این بازدید در جریان آخرین اقدامات انجام‌ شده توسط شهرداری و ارگان های دولتی قرار گرفته و تاکید کردند باید تمامی مدیران و مسئولان استانی و نمایندگان مجلس برای اتمام پروژه بازسازی مقبره الشعرا اقدام‌کنند.
پروژه باز آفرینی مجموعه تاریخی مقبره الشعرا تبریز از سال ۱۳۸۳ شروع شده است و قرار بود همزمان با رویداد تبریز ۲۰۱۸ و انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی افتتاح شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار