معاون آموزش متوسطه آذربایجان شرقی:

بازگشایی مدارس از اول مهرماه به‌صورت غیرحضوری خواهد بود

1400/06/17 - 16:34 - کد خبر: 50494
عاشور اکرمی

نصر: معاون آموزش متوسطه آذربایجان شرقی گفت: بازگشایی مدارس از اول مهرماه به صورت غیر حضوری خواهد بود تا زمینه و مقدمات آموزش حضوری از جمله واکسیناسیون معلمان، اولیای دانش آموزان و رانندگان سرویس‌های مدارس فراهم شود.

به گزارش نصر، عاشور اکرمی در گردهمایی معاونین آموزشی و دبیران شورای پروژه مهر نواحی و مناطق آذربایجان شرقی، گفت: با توجه به اینکه سیاست وزارت آموزش و پرورش اقتضائی است، آموزش از اول آبان ماه به صورت ترکیبی خواهد بود.
وی ادامه داد: مدارسی که زیر ۱۵۰ نفر و یا بیشتر از ۱۵۰ دانش آموز دارند در صورت داشتن فضای مناسب و ظرفیت کافی می‌توانند کل دانش آموزان را به گروه های ۷۵ نفری تقسیم کرده و با فاصله در کلاسهای ۱۰ نفری حضوری تدریس کنند.
وی در خصوص دانش آموزان عشایری و روستایی نیز گفت: در صورتی که تعداد دانش آموزان زیر ۱۰ نفر باشد آموزش به صورت حضوری خواهد بود.
معاون آموزش متوسطه آذربایجان شرقی در مورد دانش آموزانی که هیچ‌گونه امکان آموزش حضوری ندارند، افزود: در این مناطق از آموزش های تلویزیونی استفاده می‌کنیم.
 وی بیان کرد: حدود ۸۰ درصد فرهنگیان در استان واکسینه شده اند که پس از واکسینه شدن خانواده‌های دانش‌آموزان و سرویس‌های مدارس پیش‌بینی می‌کنیم از اول آبان شاهد آموزش حضوری باشیم.
به گزارش ایسنا، به نقل روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، گردهمایی معاونین آموزشی و دبیران شورای پروژه مهر نواحی و مناطق آذربایجان شرقی با حضور مدیرکل، دبیر شورای پروژه مهر و دیگر معاونین آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی برگزار شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار