مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان:

۱۱ هزار بسته از محل موقوفات آذربایجان‌شرقی بین نیازمندان توزیع شد

1400/06/17 - 15:28 - کد خبر: 50486
حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی

نصر: مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی گفت: درقالب طرح شمیم حسینی و در ۲ مرحله بیش از ۱۱ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شد که از این تعداد پنج هزار و ۷۰ بسته در مرحله نخست توزیع شده بود.

به گزارش نصر، حجت‌الاسلام سید شهاب‌الدین حسینی روز چهارشنبه در مرحله دوم طرح شمیم حسینی در شهرستان مراغه اظهار کرد: طرح شمیم حسینی(ع) برای خدمت رسانی به نیازمندان جامعه اجرا می شود و در این راستا اداره کل اوقاف و امور خیریه استان از محل موقوفات خود قدم های مثبتی را برداشته است.
وی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مراغه را پیشتاز در توزیع بسته های معیشتی عنوان کرد و گفت: مردم خیر و نیکوکار مراغه همواره در کارهای خداپسندانه پیشقدم هستند و اداره اوقاف و امور خیریه مراغه از محل موقوفات خود در توزیع بسته های معیشتی، غذای گرم و لوازم تحریریه از پیشتازان استان است.
وی اضافه کرد: همچنین در آستانه بازگشایی مدارس از محل نیات واقفین خیر اندیش بسته هایی برای دانش آموزان تهیه و توزیع خواهد شد.
حسینی بیان کرد: در مرحله نخست یکهزار بسته برای دانش آموزان نیازمند تهیه و بین دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی توزیع می شود که برای هر بسته ۶۰۰ هزار تومان هزینه شده است.
سیدعلی موسوی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه نیز در این جلسه گفت: امیدواریم روزی برسد که نیازمندی در جامعه وجود نداشته باشد و درآمد موقوفات در کارها و پروژه های بسیار بزرگ سرمایه گذاری و هزینه شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مراغه نیز در این برنامه گفت: از ابتدای سال تاکنون چهار مرحله بسته معیشتی در شهرستان توزیع شده است.
حجت الاسلام فریدون مطهری گفت: در این چهار مرحله نزدیک به ۲ هزار بسته از محل موقوفات بین نیازمندان توزیع شده است که در این مرحله یکهزار بسته توزیع خواهد شد.
وی گفت: ارزش هر بسته معیشتی بیش از ۲۵۰ هزار تومان است.
وی اضافه کرد: همچنین از محل موقوفات شهرستان ۱۷۲ پک کامل برای دانش آموزان نیازمند در مجموع به ارزش ۳۵ میلیون تومان تهیه و توزیع می شود.
 شهرستان مراغه ۲۶۸ هزار نفر جمعیت دارد و در این شهرستان ۶۸۵ موقوفه به ثبت رسیده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار