خبر/

بسیج علمی آذربایجان‌شرقی به دنبال احیای ظرفیت‌های بلااستفاده است

1400/06/17 - 12:21 - کد خبر: 50468
نادر ارسلانی

نصر: رییس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان‌شرقی گفت: تلاش و همت این مجموعه احیا و استفاده از ظرفیت‌های مغفول و بلااستفاده استان به ویژه در شهرستان‌های محروم در حوزه‌های مختلف است.

به گزارش نصر، نادر ارسلانی روز چهارشنبه در جلسه مدیران علمی نواحی مقاومت بسیج و اعضای خانه نخبگان،  با تاکید بر حضور فعال و نقش نخبگان در تدوین سند توسعه آذربایجان شرقی، افزود: این نشست در جهت بررسی و تشریح نقش علمی بسیج در راستای حل معضلات و مشکلات استان برگزار می شود تا با همفکری و تبادل افکار در جهت اصلاح نقشه راه علمی بسیج با استفاده از نظرات، طرح ها و ایده های نخبگان علمی مسیر توسعه علمی منطقه هوارتر شود.
وی به استفاده از ظرفیت های مغفول شهرستان ها تاکید و اضافه کرد: ما مصمم هستیم با کمک نخبگان ظرفیت های بلااستفاده شهرستان ها را بررسی و توسط خانه نخبگان احصاء کنیم و روش کار به این صورت است که نخبگان پنج موضوع اولویت دار هر شهرستان را مطرح کرده و برای یکی از این طرح های تدوین شده راهکار پژوهشی ارائه دهند.
ارسلانی با بیان اینکه هر یک از شهرستان های آذربایجان شرقی دارای ظرفیت های بسیار خوبی هستند، اظهار کرد: شهرستان های مختلف استان به تنهایی می توانند باعث ایجاد اشتغال پایدار شوند که برای رسیدن به این هدف ابتدا باید این ظرفیت ها را که مورد غفلت واقع شده و شناسایی نشده اند توسط نخبگان بررسی و ارزیابی شده و سپس جمع بندی شود.
وی ادامه داد: احصای این موارد در تدوین سند رشد و توسعه هر شهرستان برای حل مشکلات و معضلات آن ضروری است.
ارسلانی یادآور شد: مدیران علمی باید در راستای استفاده از بسترهای مختلف برای راه اندازی هسته های چهارگانه دانش،  فناوری، توانمندسازی و جریان سازی در پایگاه های مقاومت بسیج اقدام کنند که امیدواریم شعار” هر پایگاه مقاومت یک هسته فناور” به زودی تحقق پیدا کرده و با ایجاد حوزه هسته های فناور، آذربایجان شرقی را  به سمت رستاخیز علمی سوق دهیم.
وی حرکت در مسیر رهنمودهای رهبری پیرامون قوی تر شدن کشور و نیز بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را جزو رئوس فعالیت های بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه عاشورا دانست و گفت: به دنبال تاکیدات رهبری بر ورود بسیج به حوزه های علمی و فناوری، سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری در سپاه های استان ها از سال ۱۳۸۷ به تدریج شروع به فعالیت کردند و در آذربایجان شرقی نیز از همان سال این مجموعه تشکیل شد که تاکنون دستاوردهای بسیار مهمی در بخش علمی داشته است.
ارسلانی عمده محور فعالیت های بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی را ورود به فازهای عملیاتی در حوزه دانش،  کاهش هزینه های تولید دانش بنیان، تبدیل طرح های فناورانه به ثروت، تحقق سازی شعار ما می توانیم، حمایت و هدایت جوانان مبتکر و مخترع و در نهایت رفع مشکلات مردم بیان کرد.
انتهای پیام/

پژوهشیار