معاون درمان علوم پزشکی تبریز:

حضور در تجمع‌ها حتی با ماسک خطرناک است

1400/06/17 - 10:06 - کد خبر: 50445
سیزده بدر

نصر: معاون درمان رییس دانشگاه علوم پزشکی مرکز آذربایجان‌شرقی گفت: حضور در تجمع‌ها و مراسم‌های مختلف حتی در صورت استفاده از ماسک خطرناک بوده و باید از آن پرهیز شود.

به گزارش نصر، روزبه رجایی افزود: در حال حاضر وضعیت شیوع کرونا در آذربایجان شرقی به شدت در حال افزایش است و هر چند تعداد مراجعات به بیمارستان ها و مراکز درمانی طی روزهای اخیر ثابت بوده اما تعداد بستری ها همچنان در حال افزایش است.
وی رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم آذربایجان شرقی را ۴۰ تا ۴۵ درصد اعلام و اضافه کرد: متاسفانه این رقم همچنان در حال کاهش است و استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی در بین مردم آذربایجان شرقی چندان رضایت بخش نیست.
رجایی طولانی شدن بیماری کووید ۱۹، ساده انگاری و عادی انگاری مردم را از دلایل مهم و اصلی گسترش شیوع ویروس کرونا در آذربایجان شرقی بیان کرد و اظهار کرد: متاسفانه بر همین اساس شاهد حضور روز افزون مردم در تجمع های مختلف و مراسم های خانوادگی هستیم که ادامه این روند موجب گستردگی ویروس کرونا در میان خانواده خواهد شد، در حالی که باید متوجه باشیم حضور در تجمع ها حتی در صورت استفاده از ماسک نیز بسیار خطرناک می باشد.
وی با بیان اینکه هنوز آذربایجان شرقی از پیک پنجم شیوع کرونا عبور نکرده است، ادامه داد: تعداد بستری های کرونایی در مراکز درمانی استان با شیب ملایم در حال افزایش است و چون آذربایجان شرقی دیرتر از سایر استان ها و به خصوص استان های جنوبی وارد پیک شده، شیوع بیشتر کرونا در روزهای  آینده بسیار محتمل است.
رجایی تعداد دزهای تزریق شده آذربایجان شرقی را حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار اعلام کرد و افزود: این تعداد، ۳۳ درصد مردم استان را تشکیل می دهد که از این لحاظ رتبه سوم کشوری را در اختیار داریم.
وی با بیان اینکه مراکز واکسیناسیون به تعداد کافی در آذربایجان شرقی و  تبریز وجود دارد، اظهار کرد: در حال حاضر و طی روزهای گذشته با ارسال واکسن های مختلف، آذربایجان شرقی هیچ مشکلی در این زمینه ندارد و روند واکسیناسیون در حال انجام است.
انتهای پیام/

پژوهشیار