رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد:

ثبت رکورد تزریق روزانه ۷۰ هزار دز واکسن کرونا در آذربایجان شرقی

1400/06/17 - 09:40 - کد خبر: 50440
واکسن کرونا

نصر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از تزریق ۷۰ هزار دز واکسن کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: ثبت تزریق این تعداد واکسن یک رکورد برای استان محسوب می‌شود.

به گزارش نصر، دکتر محمدحسین صومی سه شنبه شب، ۱۶ شهریورماه، در گفت‌وگوی خبری، اظهار کرد: در مجموع یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت استان تاکنون واکسن کرونا دریافت کرده‌ و وضعیت استان از این نظر در سطح کشوری نسبتا مناسب است.
وی با بیان این‌که از امروز واکسن‌های برکت، سینوفارم و استرازانکا آماده تزریق به افراد مراجعه کننده هستند، ادامه داد: تمامی افرادی که زمان مراجعه آن‌ها برای دریافت نوبت اول و دوم واکسن فرا رسیده می‌تواند به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.
وی افزود: تمامی مادران بارداری که در دوران حاملگی سه ماهه دوم و سوم قرار دارند نیز بایستی برای دریافت واکسن به مراکز مراجعه کنند. واکسیناسیون مادران باردار از سه هفته گذشته در استان آغاز شده اما متاسفانه استقبال پایین است در حالی که مادران باید بدانند که این واکسن‌ها هیچ مشکلی برای جنین ایجاد نکرده و کاملا ایمن هستند.
صومی گفت: از روز چهارشنبه واکسیناسیون کرونایی افراد متولد سال ۱۳۵۷ و به پایین در تمامی شهرهای استان و افراد متولد سال ۱۳۷۰ و به پایین در روستاهای استان انجام می‌گیرد و در روزهای آتی نیز این گروه‌های سنی کاهش خواهند یافت.
وی در خصوص سایر گروه‌های جمعیتی که زمان واکسیناسیون آن‌ها فرا رسیده است نیز تشریح کرد: تمامی دانشجویان و طلاب بالای ۱۸ سال استان می‌توانند جهت دریافت واکسن به مراکز مراجعه کنند.
وی با بیان این‌که وضعیت کرونا در استان در حال کنترل بوده و آمار فوتی روزانه ۲۳ نفر، نشان از وضعیت پایدار این بیماری است، افزود: ظرفیت واکسیناسیون روزانه ۱۲۰ هزار نفری را در استان ایجاد کردیم و از همه افراد واجد شرایط خواهشمندیم که برای دریافت واکسن به مراکز مشخص شده مراجعه کنند اما انتظار داریم که در صورت ایجاد صف تزریق، مردم عزیز خویشتنداری لازم را داشته باشند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکید کرد: فعلا برای تزریق واکسن کرونا در استان، ثبتنام در سامانه واکسیناسیون لازم نیست و تمامی افرادی که نوبت واکسیناسیون آن‌ها رسیده می‌توانند با در دست داشتن کارت ملی به مراکز واکسیناسیون در سطح استان مراجعه کنند.
انتهای پیام 

پژوهشیار