اسامی نجومی بگیران اعلام خواهد شد

1400/06/17 - 09:29 - کد خبر: 50439
سید محمدرضا تاج الدینی

نصر: نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از تعیین اعضای کمیته تحقیق و تفحص از دریافت و پرداخت حقوق‌های نجومی خبر داد و گفت: این کمیته تلاش دارد تا طی ۳ تا ۶ ماه گزارش جامعی را جمع‌آوری و به صورت شفاف و ذکر شرکت‌های متخلف به صحن مجلس و افکار عمومی ارائه کند.

به گزارش نصر، سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به تعیین اعضای هیات تحقیق و تفحص از دریافت و پرداخت حقوق‌های نجومی در اجرای ذیل ماده ۲۱۲ آئین‌نامه داخلی در نشست امروز کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس  اظهار داشت: 12 نفر از نمایندگان برای حضور در کمیته تحقیق و تفحص از دریافت و پرداخت حقوق‌های نجومی انتخاب شدند که پنج نفر از آنها جزو متقاضیان تحقیق و تفحص و مابقی از اعضای کمیسیون هستند.
وی با بیان اینکه براساس آیین‌نامه داخلی مجلس بین یازده تا پانزده نفر از نمایندگان می‌توانند در کمیته‌های تحقیق و تفحص عضو شوند، افزود: به‌زودی احکام دوازده نفر اعضای این کمیته از سوی هیات رئیسه مجلس صادر خواهد شد و طی هفته آینده هم کمیته تحقیق و تفحص از دریافت و پرداخت حقوق‌های نجومی با انتخاب اعضای هیات رئیسه خود آغاز به کار خواهد کرد.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس تصریح کرد:  این کمیته در 9 محور از جمله  سامانه ثبت حقوق‌های دولتی، زمینه‌ها و بستر شکل‌گیری حقوق‌های نجومی، روزنه‌های قانونی یا شبه قانونی تحقیق و تفحص خود را از حقوق‌های نجومی انجام می‌دهد، برخی مجامع شرکت‌های دولتی و مدیران آنها با استفاده از روزنه‌های قانونی پرداخت حقوق و پاداش‌های نجومی را تصویب می‌کنند اغلب این حقوق‌های نجومی در شرکت‌های دولتی، صنعت بیمه و بانک‌ها شکل گرفته است. 
میرتاج‌الدینی یادآور شد: قوانین حوزه پرداخت حقوق و پاداش‌ها باید بازنگری شده و علت‌های شکل‌گیری آنها بررسی شود در این رابطه دستگاه‌های ناظر باید دقت بیشتری داشته باشند، نکته بعدی آن است که برداشت‌ها، پرداخت‌ها و مصوبات نباید در اختیار مجامع شرکت‌ها باشد زیرا تعارض منافع به‌وجود می‌آید.
عضو کمیته تحقیق و تفحص از دریافت و پرداخت حقوق‌های نجومی بیان داشت: در راستای این تحقیقات مجموعه گزارشات نظارت بر این شرکت‌ها از دیوان محاسبات کل کشور درخواست خواهد شد و بعد از آن طی نامه‌ای از تمام دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها می‌خواهیم تا مصوبات خود را در حوزه پرداخت حقوق‌ها برای مجلس ارسال کنند تا گزارش جامع برای ارائه به صحن علنی مجلس و افکار عمومی تدوین شود.
وی ادامه داد: هدف ما از انجام این تحقیق و تفحص رسیدن به عدالت اجتماعی و عدالت در پرداخت‌هاست زیرا مقام معظم رهبری فرموده‌اند، نگذارید مسائل در کشور مشمول مرور زمان شده و بار دیگر تکرار شود، اجحاف و ظلم به مردم است.
نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، گفت: بعد از نهایی شدن گزارش تحقیق و تفحص از دریافت و پرداخت حقوق‌های نجومی اسامی شرکت‌های نجومی بگیر اعلام خواهد شد، زیرا مبنای تشکیل این کمیته شفاف‌سازی در خصوص حقوق‌های نجومی است و 240 نفر از نمایندگان به تشکیل این کمیته رای قاطع داده‌اند و ما حتما تمام اطلاعات را بعد از تائید نهایی طی یک گزارش شفاف به افکار عمومی ارائه خواهیم کرد. 
میرتاج‌الدینی در خصوص زمانبندی تدوین گزارش تحقیق و تفحص از دریافت و پرداخت حقوق‌های نجومی نیز متذکر شد: تدوین این گزارش طی 3 تا 6 ماه به طول خواهد انجامید زیرا بحث بودجه را در چند ماه در دستور مجلس خواهیم داشت اما تلاش می‌کنیم تا قبل از بررسی لایحه بودجه در مجلس، گزارش را نهایی کنیم.
شایان ذکر است، اسامی اعضای هیات تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی به شرح زیر است: بهروز محبی نجم‌آبادی - مالک شریعتی - احسان ارکانی - غلامحسین رضوانی - سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی - روح‌الله نجابت - جبار کوچکی‌نژاد ارم ساداتی - الیاس نادران - محسن زنگنه - مهرداد گودرزوند چگینی - حسینعلی حاجی دلیگانی - فتح الله توسلی.
انتهای پیام/

پژوهشیار