مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری تبریز؛

مصوبات بنیاد شهید مرجع ساماندهی گلزار شهدا در تبریز است

1400/06/16 - 22:42 - کد خبر: 50423
آرامستان، وادی رحمت تبریز

نصر: مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری تبریز با تاکید بر اینکه ساماندهی گلزار شهدا باید در راستای رفع دغدغه‌های رهبری باشد، گفت: مصوبات بنیاد شهید مرجع ساماندهی گلزار شهدا در تبریز است.

به گزارش نصر، فرخ جلالی یادآور شد: از بهمن ماه ۹۸ کارگروهی ویژه با حضور نماینده‌های بنیاد شهید، اداره کل حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس، صاحب نظران، منتقدان و اساتید دانشگاه برای طراحی نحوه ساز و کار ساماندهی فاز دو گلزار شهدا تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه قرار است این کارگروه طرح نهایی خود را به بنیاد شهید ارائه کرده و سپس برای اجرا به شهرداری ابلاغ گردد خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ طرحی برای ساماندهی فاز دو گلزار شهدای وادی رحمت به این مجموعه ابلاغ نشده است.
جلالی ضمن انتقاد از برخی اقدامات در آرامستان های محلی تبریز تاکید کرد: اجرای هرگونه پروژه عمرانی در گلزار شهدای آرامستان های تبریز باید در راستای اوامر مقام معظم رهبری و رفع دغدغه‌های معظم له باشد.
مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری تبریز با اشاره به حواشی ایجاد شده در طرح ساماندهی گلزار شهدای آرامستان ستارخان اظهار داشت: ما از همان ابتدا با اجرای این طرح بدون بررسی تخصصی مخالفت کردیم اما سازمان‌های درگیر، شهرداری مربوطه با هماهنگی خانواده‌های معظم شهدا راسا اقدام کردند.
وی با بیان اینکه برخی از آرامستان های شهر تبریز به صورت هیأت امنایی اداره می‌شوند تصریح کرد: با این حال اجرای هرگونه تغییر در گلزار شهدای موجود در آرامستان های شهر تبریز منوط به تصویب و ابلاغ بنیاد شهید و نظارت سازمان آرامستان های شهرداری تبریز خواهد بود.
گفتنی است علاوه بر ۲ هزار و ۵۴۰ شهید مدفون در گلزار شهدای وادی رحمت، تعداد هزار و ۳۴۶ تن از شهدای والامقام تبریز هم در آرامستان های محلی تبریز شامل: بقائیه، امامیه، ملک، ستارخان، خطیب، شنب غازان، ایل‌گلی، خلجان، لاله، قراملک و گلزار ارامنه به خاک سپرده شده‌اند.
انتهای پیام/

پژوهشیار