سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس؛

نرخ سیمان در روزهای آینده به ۲۵ هزار تومان می‌رسد

1400/06/16 - 20:00 - کد خبر: 50422
سیمان

نصر: سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از وعده وزیر صمت برای کاهش قیمت سیمان به ۲۵ هزار تومان در روزهای آینده خبر داد.

به گزارش نصر، روح‌الله عباسپور در تشریح نشست روز سه‌شنبه کمیسیون صنایع و معادن مجلس، به حضور رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در این جلسه اشاره کرد و گفت: یکی از موضوعات بررسی شده در نشست امروز قیمت سیمان و مشکلات موجود در این حوزه بود؛ اقدامات اولیه وزیر صمت در ساماندهی بازار اثرگذار بوده است.
وی با بیان اینکه رویکرد وزارت صمت عرضه تمامی سیمان تولیدی در بورس است، اضافه کرد: این وزارتخانه با استفاده از ظرفیت سامانه جامع تجارت ‌زنجیره تولید تا مصرف سیمان را کنترل می‌کند که با به کارگیری این روش قیمت سیمان اکنون به حدود ۲۷ هزار تومان رسیده و وزیر صمت وعده داد در روزهای آینده سیمان ارزانتر و به محدود ۲۵ هزار تومان برسد.

ساماندهی بازار ۳۰ قلم کالا
این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت دارای دو برنامه ۳ ماهه و ۶ ماهه است که براساس گزارش ارائه شده مقرر است که در کوتاه مدت ۳۰ قلم کالا را ساماندهی کند.
عباسپور با بیان اینکه وزیر صمت برنامه‌هایی برای رفع مشکلات موجود در حوزه فولاد و پتروشیمی نیز داشت که مقرر شد در جلسات آینده بررسی شود، تصریح کرد: حمایت از تولیدات داخلی، تامین مالی موردنیاز، رسیدگی به موضوعات قیمت و کیفیت خودرو از جمله سایر مسائلی است که وزارت صنعت، معدن و تجارت به دنبال تحقق آن در حوزه خودرو است.
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس ضرورت تامین مواد اولیه، رفع مشکلات شهرک‌های صنعتی، قیمت خودرو، تنظیم بازار و... نکاتی دانست که در این نشست از سوی نمایندگان مطرح شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار