گزارش نصر/

آزمون بزرگ اسکوچیچ مقابل گربه سیاه ایران

1400/06/16 - 16:05 - کد خبر: 50411
هواداران

نصر: تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدار مرحله نهایی رقابت های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به مصاف تیم ملی عراق خواهد رفت.

به گزارش نصر، در یکی از حساس ترین رقابت های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، شاگردان اسکوچیچ‌ از ساعت ۲۲:۳۰ امشب در قطر مقابل کشور همسایه قرار می گیرد که این جدال همواره جذابیت خاص خود را دارد؛ دیداری که یادآور اتفاقات تلخ شیرین برای طرفداران فوتبال است.
تیم ملی ایران که بدون بازی تدارکاتی و بدون تمرین مناسب وارد این مسابقات شد، با این حال با درخشش بازیکنان، علل الخصوص لژیونر ها توانست اسکوچیچ را در مقابل تمام انتقادات سربلند کنند. به طوری که در بازی روز گذشته  توانست با تک گل علیرضا جهانبخش از تیم ملی سوریه عبور کند تا آمار صد در صد پیروزی اسکوچیچ در تمامی مسابقات را حفظ کنند و اگر در این دیدار هم بتوانند مقابل عراق پیروز شوند آمار پیروزی های اسکوچیچ را ارتقا خواهند داد.
با این حال تیم ملی عراق شرایط متفاوتی نسبت به سوریه دارد و از لحاظ تاکتیکی و تکنیکی قدرتمند تر از سوریه است که می تواند کار را برای شاگردان اسکوچیچ سخت کند؛ هرچند در آخرین تقابل دوتیم در مرحله قبلی که خرداد ماه برگزار شد، شاگردان اسکوچیچ توانستند حریف خود را شکست دهند و با اقتدار به این مرحله صعود کنند.
در اردوی عراق دیک ادوکات هلندی هدایت تیم عراق را برعهده گرفته و دو اردوی خوب خارجی در ترکیه و اسپانیا برای این تیم برگزار کرده است. مربی کاربلد هلندی برعکس سرمربی تیم ملی به اندازه کافی وقت داشته تا با بازیکنان عراقی کارهای تمرینی دلخواهش را انجام بدهد.
همه این مسائل بیانگر این است که عراق قدرتمند‌تر از گذشته شده اما همچنان باید روی توانایی‌های فردی بازیکنان‌ و غیرت ایرانی حساب ویژه باز کنند. با این وجود بازیکنان می‌دانند مقابل عراق باید مثل همیشه با تمام توان بازی کنند و بدانند که با پیروزی تیم ملی چه خدمت بزرگی به مردم کشورشان می‌کنند.
تیم ملی در صورت برد همچنان صدرنشین گروه باقی خواهد ماند و بالاتر از کره جنوبی سرسخت‌ترین حریف‌مان خواهد ایستاد. درواقع شکست دادن عراق یک تیر با دو نشان است چراکه باعث خواهد شد از نظر روحی و روانی نسبت به کره‌ای‌ها برتر باشند.
از نکات مثبت این دیدار بازگشت سردار آزمون  به ترکیب تیم ملی است که این مساله خط حمله تیم ملی را زهردارتر خواهد کرد.
قضاوت این دیدار هم بر عهده تیم داوران چینی است که بازیکنان باید بر این مسئله توجه ویژه داشته باشند و از اعتراضات بی مورد چشم پوشی کنند چراکه داوران چینی حساسیت زیادی نسبت به داوران دیگر دارند.
گفتنی است، دیدار تیم های ملی ایران و عراق از ساعت ۲۲:۳۰ در قطر برگزار خواهد شد.

حمیدرضا سامبرانی
انتهای پیام/

پژوهشیار