با همت سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز/

اجرای طرح تفکیک از مبدا با جدیت دنبال می‌شود

1400/06/16 - 11:58 - کد خبر: 50383
عکس

نصر: اجرای طرح تفکیک از مبدا از کلانشهر تبریز با مشارکت بخش خصوصی با جدیت دنبال می‌شود.

به گزارش نصر، مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند های شهرداری تبریز با اعلام این مطلب افزود: در راستای صیانت از محیط زیست و کاهش هزینه پسماند تولیدی و نیز استفاده از مواد با ارزش موجود در پسماند طرح تفکیک از مبدا پسماند با مشارکت بخش خصوصی در کلان شهر تبریز در دست اجراست.
وی با اشاره به برنامه جامع سازمان در حوزه کاهش حجم زباله تولیدی و نیز تفکیک پسماند تر و خشک تصریح کرد:طی سال‌های اخیر برنامه ریزی لازم جهت مدیریت پسماند از درون منازل ( مبدا) و نیز جداسازی مواد قابل بازیافت با هدف حفاظت از محیط زیست از سوی این سازمان انجام پذیرفته و در همین راستا طرح های مختلف آموزشی و انگیزشی با همکاری مجامع علمی و دانشگاهی، آموزش و پرورش، تشکل‌های غیردولتی و سایر نهادهای ذیربط در حال اجرا می باشد.
علیرضا اصغری خاطرنشان کرد :در کنار طرح‌های فرهنگی و آموزشی متنوع در مدارس، دانشگاه‌ها، ادارات و کارخانجات ۵ کانکس دریافت کننده پسماند خشک با همکاری بخش خصوصی در سطح شهر تعبیه شده است که در ازای دریافت پسماند خشک و با ارزش از جمله بطری های پلاستیکی، کاغذ، کارتون و... مواد شوینده، نوشت‌افزار، گل و گیاه و... به شهروندان ارائه می گردد.
انتهای پیام/

پژوهشیار