سرگئی لاوروف:

نشست ژنو تغییر محسوسی در روابط میان روسیه و آمریکا ایجاد نکرد

1400/06/15 - 17:35 - کد خبر: 50352
سرگئی لاوروف

نصر: وزیر خارجه روسیه با اشاره به ادامه سیاست های خصمانه آمریکا علیه مسکو در دولت بایدن، تاکید کرد که حتی برگزاری نشست ژنو میان رهبران دو کشور نیز تغییری در روند روابط میان دو کشور ایجاد نکرد.

به گزارش نصر، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه سخنانی با تاکید بر اینکه دیدار رؤسای جمهور روسیه و آمریکا در سوئیس، هیچ تغییر محسوسی در روابط میان مسکو و واشنگتن ایجاد نکرد، گفت آمریکا هنوز تصور می‌کند که می‌تواند سیاست‌های داخلی خود را به روسیه تحمیل کند.
بر اساس این گزارش، وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: همیشه انجام مذاکره میان دو طرف بهتر از عدم انجام آن است. در این خصوص، من معتقدم که نشست ژنو مطمئناً مثبت بود.
وی با این حال تصریح کرد: اما این نشست هیچ تغییر محسوس و شاخصی در روابط میان دو کشور ایجاد نکرد. آمریکا همچنان معتقد است که حق تحمیل سیاست‌های داخلی خود را برای ما دارد و بر همین اساس، بدون در دست داشتن هیچ مدرکی، ما را متهم به مداخله در امور داخلی خود می‌کند.
لاوروف همچنین در ادامه سخنان خود گفت که برای هر دو کشور بسیار مهم است که گفتگوی‌های دوجانبه خود را بر اساس واقعیت‌هایی که دو طرف به آن واقف هستند، حفظ کنند.
وزیر خارجه روسیه تصریح کرد که واشنگتن همچنان به سیاست وارد کردن اتهامات غیرمستقیم علیه روسیه در موارد متعددی مانند موضوع «الکسی ناوالنی»، حماسه اسکریپال و سقوط MH17 در آسمان دونباس ادامه می‌دهد.
وی افزود: برای هر یک از این اتهامات نیز تحریم‌هایی علیه کشور ما وضع شد. این برای شریک جمعی غربی ما تنها به منزله بی آبرویی است،
وزیر خارجه روسیه همچنین با اشاره به کارشکنی‌های آمریکا در پروژه ساخت خط لوله انتقال گاز «نورد استریم ۲» تصریح کرد: دولت بایدن مواضع خود (در قبال روسیه) را تغییر نداده است. آنها همچنان با آن پروژه مخالف هستند، اما متوجه هستند که متوقف کردن آن غیرممکن است. با این حال، اگر متوجه هستید که در انجام کار غیرممکن وسواس به خرج می‌دهید، عقل سلیم باید به شما بگوید دست از کار بکشید و کاری را انجام دهید که انجام آن ممکن است.
انتهای پیام/

پژوهشیار