رییس ستاد اربعین:

عبور از مرزهای زمینی به عراق ممنوع است

1400/06/15 - 13:49 - کد خبر: 50334
حسین ذوالفقاری

نصر: رییس ستاد اربعین با بیان اینکه کشور عراق فقط مجوز برای ۳۰ هزار زائر آن‌هم از مسیر هوایی را صادر کرده است، گفت: عبور از مرزهای زمینی ممنوع است و دولت عراق برای متخلفان مجازات‌هایی اعمال می‌کند.

به گزارش نصر، حسین ذوالفقاری روز دوشنبه پس از نشست ستاد اربعین در جمع خبرنگاران گفت: نحوه اعزام زائر به مراسم اربعین چند ماه قبل با توجه به روند بیماری در دستور کار مسئولان مربوطه در کشور ما و  عراق قرار گرفت و با توجه به وضعیتی که بود وزارت بهداشت دو  کشور اقدام کردند.
وی ادامه داد:  این موضوع در کمیته امنیتی اجتماعی و ستاد ملی اربعین با حضور مسئولان وزارت بهداشت مورد بررسی قرار گرفت و این پیشنهاد مطرح شد که افرادی که واکسن دریافت کردند و فاقد بیماری زمینه‌ای هستند در مراسم اربعین در صورت موافقت کشور عراق شرکت کنند. در ادامه این موضوع در ستاد ملی مدیریت مبارزه با کرونا مطرح شد که در صورت موافقت دولت عراق، مردم در مراسم اربعین امسال شرکت کنند.
معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور خاطرنشان کرد: در این زمینه دستورالعمل کاملی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی تهیه شد و مواردی را در کشور عراق باید مورد توجه قرار بگیرد هم در قالب دستورالعملی مشخص شد.
ذوالفقاری ادامه داد: وزارت بهداشت و وزارت کشور عراق با حضور مسئولان سفارت ما در این کشور جلسه تشکیل دادند و با حضور ۳۰ هزار زائر ایرانی موافقت کردند و قرار شد این موضوع نهایی شود.
 وی اظهار کرد: روز گذشته بر اساس اعلام سفارت ایران در عراق، دولت عراق موافقت کرد حداکثر ۳۰ هزار ایرانی می‌توانند در مراسم اربعین شرکت کنند. زائران باید ۷۲ ساعت قبل از سفر تست منفی پی سی آر داشته باشند و این سفر هرگز از مرز زمینی انجام نخواهد شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار