نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی:

یکی از راه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی، جلوگیری از دولتی شدن اقتصاد است

1400/06/15 - 13:24 - کد خبر: 50331
عکس

نصر: نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه یکی از راه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی جلوگیری از دولتی شدن اقتصاد کشور است، گفت: اقتصاد کشور باید با رعایت اهلیت و طبق آیین‌نامه های موجود در قانون به مردم و اشخاص متعهد و متخصص واگذار شود تا شاهد رشد بیش از پیش اقتصاد کشور باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد علی آل هاشم، دردیدار مدیرعامل مجتمع فولاد صنعت بناب ، تولید داخلی را تنها راه نجات کشور از وابستگی دانست و اظهار کرد: ما باید با نیروهای متخصص کشور به موضوع تولید داخل توجه ویژه داشته باشیم و این موضوع را به صورت جدی پیگیری کنیم.
وی ضمن تاکید بر فرهنگ استفاده از تولید داخلی افزود: باید در کنار حمایت از تولید داخل، بحث فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی را نیز نهادینه کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود تولید داخلی را لازمه تحقق استقلال کشور عنوان کرد و گفت: در کنار افزایش تولید داخلی، باید به موضوع افزایش کیفیت در تولید نیز توجه ویژه ای شود.
امام جمعه تبریز با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تحقق اقتصاد مقاومتی، تاکید کرد: باید از اسراف و هدر رفت منابع در کشور جلوگیری شود تا با مصرف بهینه به اهداف والای انقلاب اسلامی دست یابیم.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: باید کشور را از وابستگی به نفت دور کنیم و با برنامه‌ریزی‌های دقیق و مدون صنایع، معادن، فولاد و دیگر منابع کشور را جایگزین نفت کنیم تا اقتصاد متکی به نفت نباشد.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در پایان ضمن قدردانی از اقدامات کارکنان مجتمع فولاد صنعت بناب در راستای رونق بخشیدن به اقتصاد استان، حمایت خود از پرسنل این مجموعه صنعتی اعلام کرد.
توسعه و افزایش خطوط تولید در اولویت مجتمع فولاد صنعت بناب
مدیرعامل مجتمع فولاد صنعت بناب نیز طی سخنانی در این دیدار گفت:  برنامه های این مجتمع با اولویت توسعه و افزایش خطوط تولید در حال انجام است و با توجه به حضور نیروهای متخصص و مجرب قطعا به این امر مهم دست خواهیم یافت .
سورنا زمانیان با اشاره به فعالیتها و اقدامات فرهنگی و اجتماعی این مجتمع اظهار کرد: در ماه های اخیر مجتمع فولاد صنعت بناب در فعالیت‌های فرهنگی، خیریه و اجتماعی شهرستان گام‌های خوبی برداشته است و امیدواریم با حمایت مسئولان فرهنگی شهرستان و استان، شاهد مشارکت بیشتر این مجتمع در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی، فعالیتهای  فرهنگی و کمک های خداپسندانه باشیم.
به گزارش ایسنا، به نقل از روتبط عمومی مجتمع فولاد صنعت بناب، وی در پایان  صنعت فولاد را یکی از صنایع اصلی و ضروری کشور برشمرد و افزود: نیاز به صنعت فولاد یکی از ضروری‌ترین نیازهای کشور است و توسعه‌ی این صنعت بسیاری از مشکلات داخلی را حل می‌کند که با تولید این محصول شاهد پیشرفت کشور و جلوگیری از خروج ارز خواهیم بود.
انتهای پیام

پژوهشیار