سعید خطیب‌زاده:

محاصره پنجشیر به هیچ وجه قابل قبول نیست/ حداقل ۲۰میلیون دوز واکسن در سپتامبر وارد می‌شود

1400/06/15 - 11:29 - کد خبر: 50316
سعید خطیب زاده

نصر: سخنگوی وزارت خارجه گفت: روابط بین ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سطوح خوبی در مورد موضوعات فنی ادامه دارد .

به گزارش نصر، سعید خطیب‌زاده در نشست خبری امروز خود در ادامه گفت:  به سوالات مطرح شده آژانس پاسخ داده شده است و به صورت منظم گفت‌وگوها بین دو طرف ادامه دارد.
سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال ایسنا در مورد آخرین تحولات پنجشیر و اخبار منتشر شده در مورد همکاری پاکستان با طالبان در کشتار مردم پنجشیر گفت :  اخباری که از پنجشیر می‌رسد ، اخبار نگران کننده‌ای  است . حملات دیشب به اشد وجه محکوم است.
وی افزود: شهادت رهبران افغانستان مایه تأسف ما است . دخالت خارجی که اشاره کردید باید بررسی شود و ما  این موضوع را در دست بررسی داریم . تاریخ افغانستان نشان داده است که دخالت مستقیم و غیر مستقیم خارجی در امور افغانستان ، نتیجه ای جز شکست برای نیروهای متجاوز ندارد. مردم افغانستان ، مردمی استقلال طلب هستند و هرگونه دخالت خارجی در امور افغانستان محکوم است.
وی همچنین گفت : اخبار منتشر شده در مورد محاصره مردم پنجشیر مایه نگرانی است و باید اصول حقوق بشر دوستانه ذیل حقوق بین الملل در افغانستان و پنجشیر اجرا شود.
خطیب زاده بار دیگر گفت : پنجشیر تنها راه حل سیاسی دارد و محاصره پنجشیر به هیچ وجه از نظر حقوق بین الملل و حقدق بشر دوستانه قابل قبول نیست.
خطیب زاده در بخش دیگری از این نشست گفت : حداقل ۲۰میلیون دوز واکسن کرونا در ماه میلادی جاری (سپتامبر) وارد کشور می شود و در ماه اکتبر هم چند ده میلیون واکسن وارد کشور می شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار