وزیرعلوم؛

برای بازگشایی دانشگاه هامنتظر تصمیم گیری ستادملی کرونا هستیم

1400/06/14 - 23:42 - کد خبر: 50300
دانشجویان، دانشگاه

نصر: وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری در خصوص بازگشایی و برگزاری حضوری سال جدید تحصیلی در دانشگاه ها گفت:منتظر تصمیم گیری ستاد ملی کرونا هستیم.

به گزارش نصر، محمدعلی زلفی در برنامه تیتریک شبکه خبرافزود: زیر ساخت ها و بسترهای نرم افزار و سخت افزاری کلاس های مجازی در کشور فراهم شده است و می توان از این تجربیات در دوران بعد از کرونا هم استفاده کرد.
وی افزود:بعد از واکسیناسیون اساتید و دانشجویان می توان درباره برگزاری کلاس های حضوری در دانشگاه ها اظهار نظر کرد.
زلفی گل ادامه داد: تصمیم گیری نهایی در خصوص بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها از مهر ۱۴۰۰ بر عهده ستاد ملی مقابله با کروناست و وزارت علوم هم از آن تبعیت خواهد کرد.
او افزود: دانشجویان تحصیلات تکمیلی، یعنی مقاطع ارشد و دکتری که برای انجام فعالیت‌های خود در زمینه پایان نامه و رساله نیازمند حضور در آزمایشگاه‌ها و کارگاه بوده اند، در دوران کرونا حضور فیزیکی در دانشگاه داشته‌ها داشته اند و تمامی امکانات و خدمات را در اختیارشان قرار داده ایم.
زلفی گل تصریح کرد: زیر ساخت‌های آموزش مجازی طی ۳ ترم گذشته در دوران کرونا کاملا آماده شده اند و بسترهای سخت افزاری و نرم افزاری آن توسعه پیدا کرده اند و تجربه خوبی در این دوران از آموزش‌های الکترونیکی به دست آورده ایم که می‌توانیم از آن برای ایام پسا کرونا استفاده کنیم.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: در حال حاضر از وزارت بهداشت تشکر می‌کنم که تقریبا اکثر اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و یاوران علمی که کارکنان ما هستند را واکسینه کرده است و هم اکنون منتظر اعلام وزارت بهداشت برای واکسیناسیون دانشجویان هستیم تا بتوانیم بعد از فرآیند تزریق واکسن محصلان دانشگاهی در خصوص ادامه روند آموزشی به صورت حضوری، مجازی یا ترکیبی از هر دو تصمیم گیری کنیم.
انتهای پیام/

پژوهشیار