خبر/

نمایشگاه فناوری رینوتکس ۲۰۲۱ آبان امسال برگزار می‌شود

1400/06/14 - 16:19 - کد خبر: 50285
عکس

نصر: دبیر منطقه ویژه علم و فناوری آذربایجان‌شرقی با اشاره به برگزاری نهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری «ربع رشیدی» موسوم به رینوتکس ۲۰۲۱ از ۱۷ تا ۲۱ آبان امسال، گفت: فناوران و شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند از ۱۵ شهریور ماه با مراجعه به سایت www.rinotex.ir نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

به گزارش نصر، سعید غریب‌خواجه روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این نمایشگاه در قالب ۲۱ بخش تخصصی از جمله نوآوری و فناوری‌های انرژی تجدیدپذیر و تجدیدناپذیر، نوآوری و فناوری‌های کشاورزی و صنایع تبدیلی، نوآوری و فناوری‌های آب، نوآوری و فناوری‌های نوآوری و فناوری‌های حوزه سلامت شامل دارویی، بهداشتی، آرایشی، مهندسی پزشکی و علوم شناختی، نوآوری و فناوری‌های نانو، نوآوری و فناوری‌های الکترونیک، میکروالکترونیک، لیزر و فوتونیک، نوآوری و فناوری‌های نرم، صنایع فرهنگی و هنری، خلاقیت و شکوفائی دانش‌آموزی و غیره برگزار می‌شود.
وی از اتخاذ تدابیری برای برگزاری همزمان حضوری و مجازی این نمایشگاه خبر داد و بیان کرد: تمهیدات مورد نیاز برای برگزاری حضوری و مجازی نمایشگاه اتخاذ شده است و متقاضیان می‌توانند در زمان ثبت‌نام، نحوه حضور خود را مشخص کنند.
مدیرعامل سازمان عامل استقرار و دبیر منطقه ویژه علم و فناوری آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهداف برگزاری این نمایشگاه افزود: این نمایشگاه با هدف تجاری‌سازی فناوری، بسترسازی برای تکمیل چرخه علم تا فناوری و فناوری تا کسب و کار، شناسایی و معرفی نوآوری‌ها و اختراعات فناورانه و طرح‌ها و ایده‌های دانش‌محور، معرفی توانمندی‌های پژوهشی و فناوری و بسترسازی برای کاربردی کردن آنها، ایجاد ارتباط بین دانشگاهیان و فناوران با بخش‌های مختلف اقتصادی و اجرایی، گسترش همکاری‌های فناورانه منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی، ایجاد فضای مناسب کسب و کار برای نخبگان علمی و فناوری و شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان، جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی برای فرصت‌های سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان و افزایش صادرات محصولات و خدمات دانش‌بنیان برگزار میشود.
غریب خواجه اضافه کرد: با همکاری مدیرعامل نمایشگاه بینالمللی تبریز توانستیم این نمایشگاه را در تقویم نمایشگاه‌های بین‌المللی نهایی کنیم و در شرایط فعلی کرونایی نیز تعطیلی نمایشگاه‌ها قابل درمان نیست و ما باید ضمن رعایت پروتکل‌ها بتوانیم امورات را پیگیری کنیم.
وی از اختصاص سه متر غرفه رایگان در بخش ایده‌های فناورانه به هر یک از متقاضیان حضور در نمایشگاه خبر داد و گفت: برای متقاضیانی که درخواست اختصاص متراژ بیشتر را دارند، مبلغ ناچیزی دریافت می‌شود.
وی همچنین از برگزاری نمایشگاه‌های جنبی در حاشیه رینوتکس خبر داد و افزود: از امسال در کنار رینوتکس سالانه یک نمایشگاه جنبی نیز خواهیم داشت و امسال جشنواره و نمایشگاه مد و پوشاک ایرانی اسلامی را با تاکید بر تکنولوژی‌های پوشیدنی برگزار می‌کنیم تا ضمن استفاده خانواده‌ها، فناوری‌های جدید این حوزه را گردهم آوریم.
مدیرعامل سازمان عامل استقرار و دبیر منطقه ویژه علم و فناوری آذربایجان‌شرقی ضمن دعوت از خیران استان برای حضور و حمایت از نمایشگاه رینوتکس اظهار کرد: امروز اگر خیری از یک شرکت فناوری حمایت کند، بدون‌شک این شرکت‌های کوچک می‌تواند برای حداقل ۱۰ نفر اشتغال‌آفرین باشد.
وی در خصوص جشنواره رینوتکس با تاکید بر اینکه جشنواره مختص طرحهای توسعه و تجاری‌سازی خواهد بود، بیان کرد: بخش جشنواره همه ساله از طریق داورهای استانی و فرا استانی داوری شده و در نهایت برگزیدگان معرفی می‌شوند.
«غریب خواجه» در خصوص آخرین اقدامات صورت گرفته در رابطه با ایجاد و راه‌اندازی کارخانه نوآوری در تبریز نیز اظهار داشت: متاسفانه شهرداری پایبند تعهد خود در زمینه تامین مکان نیست و امسال توانستیم با دانشگاه فرهنگیان در محل دانشسرا به توافق برسیم و امیدواریم با حل مشکلات حقوقی و فرآیند کار و با جذب اعتبار منظرسازی، اقدامات را آغاز کنیم.
به گزارش ایرنا نمایشگاه نوآوری و فناوری «ربع رشیدی» در راستای بهبود فضای کسب و کار دانش‌بنیان و با رویکرد توسعه و تجاری‌سازی فناوری سالانه در تبریز برگزار می‌شود.
این نمایشگاه و جشنواره در سال‌های گذشته با عنوان نمایشگاه و جشنواره فناوری‌های نو و پیشرفته ربع رشیدی برگزاری می‌شد اما از سال ۱۳۹۶ با تغییر عنوان به نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی و نام اختصاری RINOTEX به فعالیت خود ادامه داد.
دوره اول نمایشگاه در سال ۱۳۸۴ و دوره‌های بعدی آن از سال ۱۳۹۳ به طور مستمر برگزار می‌شود و در سال ۱۳۹۹ هشتمین دوره این نمایشگاه به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا برای اولین‌بار به صورت مجازی در بستر وب‌سایت رینوتکس و با همکاری شرکت‌های فعال در این حوزه برگزار شد.
این نمایشگاه آبان هرسال در محل نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار می‌شود و از سراسر دنیا بازدیدکننده و شرکت کننده دارد.
نهمین دوره نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی نیز آبان ماه ۱۴۰۰ به صورت حضوری – مجازی برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار